جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بارش اولین برف پاییزی در گیلان
    01 آبان 1401 - 8:18
    شناسه : 209063
    0

    بارش باران طی شبانه‌روز گذشته در رشت با ثبت ۴۴ میلی‌متر رکورد زد و در عین حال سماموس بلندترین قله گیلان نیز نخستین برف پاییزی امسال را به نام خود ثبت کرد.

    پ
    پ

    از بارش برف در روستای لشکان 7 - بارش اولین برف پاییزی در گیلان - اولین برف

    فارس نوشت: استان گیلان طی روزهای اخیر، دستخوش نفوذ جریان خنگ و بارشی شده و دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش یافته است.

    طی ۲۴ ساعت گذشته اغلب شهرستان‌های استان گیلان، شاهد نزولات جوی بوده‌اند، در شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان، مردم شاهد بارش رگباری باران بودند.

    هم‌اکنون آسمان گیلان با بارش شدید باران روبروست و آمدوشد در اغلب خیابان‌های آن با کندی روبرو شده است.

    بنابر اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی گیلان، این سامانه سرد و بارشی که از روز جمعه وارد استان شده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

    در جریان بارش‌های اخیر مردم در برخی نقاط استان آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و بالا آمدن تدریجی آب رودخانه‌ها بوده‌اند.

    اغلب رودخانه‌ها در بخش جلگه استان گیلان در آب هستند اما خوشبختانه به مرز طغیان نرسیده و به ابنیه راه و ساختمان نیز آسیبی وارد نشده است.

    آب منطقه‌ای گیلان نیز در اطلاعیه‌ای به مردم هشدار داد تا از قرارگرفتن در حاشیه رودخانه‌ها باتوجه به احتمال سیلابی شدن آن‌ها، پرهیز کنند.

    اما در کنار بارش‌های بعضاً سیل آسا در گیلان، برخی نقاط استان شاهد نخستین بارش برف بوده‌اند.

    بلندترین قله گیلان «سماموس» در ارتفاعات شرق استان نمونه‌ای از این مناطق بود که سفیدپوش شدن سطح آن از دور دست‌ها به چشم می‌خورد و نخستین برف پاییزی امسال را به نام خود ثبت کرد.

    بنابر گزارش‌های موجود، در رشت ۴۴ میلی‌متر، چمخاله لنگرود بیش از ۳۰ میلی‌متر، ماسوله بیش از ۳۲ میلی‌متر، لمیر تالش ۲۹ میلی‌متر، چوبر شفت ۲۸ میلی‌متر و قلعه رودخان فومن ۲۷ میلی‌متر باران باریده است.

    آن‌طور که هواشناسی خبر داده، آسمان گیلان از فردا یکشنبه با کاهش ناپایداری‌ها مواجه خواهد بود و طی دوشنبه نیز روند دما در استان افزایشی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.