×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

- افزایش بار مراجعه بیماران عفونت ریه به مراکز درمانی/ درمان خودسرانه آنفلوآنزا ممنوع - درمان آنفلوآنزا

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ دکتر ایرج خسرونیا افزود: درمان خودسرانه بیماری آنفلوآنزا به دنبال مصرف زیاد آنتی بیوتیک باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده و بهبودی در بیمار حاصل نمی شود بلکه منجر به ایجاد عفونت پنوموکوک شده و مشکلات ریوی را بوجود می آورد.

وی اظهار داشت: بر اساس باور غلط، افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا می شوند بدون تجویز پزشک، آنتی بیوتیک زیاد مصرف کرده و اقدام به خود درمانی می کنند، در حالیکه بهترین راه بهبودی این بیماری، استراحت کامل و مصرف آبمیوه های طبیعی و غذاهای سالم است، در حال حاضر مشاهده می شود که شمار مبتلایان به پنوموکوک به مراکز درمانی زیاد شده است.

خسرونیا با تاکید بر اینکه مصرف زیاد آنتی بیوتیک اثری در درمان آنفلوآنزا ندارد، ادامه داد: پنوموکوک یک بیماری عفونی شایع ریه است که توسط باکتری، ویروس یا قارچ ایجاد می شود، این بیماری اغلب توسط سرفه، عطسه، تنفس منتشر می شود و کسانی که علامت بیماری را ندارند می توانند ناقل بیماری باشند.

به گفته این متخصص داخلی، پنوموکوک در کودکان، سالمندان، افرادی با بیماری های مزمن و دارای ضعف سیستم ایمنی خطرناک تر است و وقتی فردی به این بیماری مبتلا شد، اکسیژن نمی تواند براحتی به خون برسد. اگر میزان اکسیژن خون کم باشد، سلول های بدن نمی توانند درست کار کنند که با گسترش عفونت در بدن، باعث مرگ هم می شود.

خسرونیا تصریح کرد: به مبتلایان آنفلوآنزا و بیماریهای تنفسی توصیه می شود به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی بپرهیزند تا دچار عوارض پنوموکوک نشوند.

گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد، از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نمونه آنفلوانزا در کشور مثبت اعلام شده است و در هفته اخیر از سه هزار و ۱۷۵ نمونه، یکهزار و ۹۹ مورد از نظر ابتلا به آنفولانزا مثبت گزارش شده است.

از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در کشور بوده و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد؛ این در حالیست که در سال ۹۶ شمار جانباختگان ۲۱ نفر بود.

مرگ و میر زیر ۱۰ سال ۶ نفر، بین ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال ۷ نفر بوده است.

وی درباره آمار مرگ و میرهای آنفلوآنزای زیر پنج سال نیز، گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۱ نفر، سال ۹۷ تعداد ۱۰ نفر، سال ۹۸ تعداد ۵۰ نفر، سال ۹۹ تعداد یک نفر، سال ۱۴۰۰ یک مرگ و امسال هم تاکنون یک مرگ کمتر از ۵سال داشتیم و این موارد به صورت دقیق بررسی و به مجامع بین‌المللی گزارش شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.