جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع دستگاه بسته بندی ساشه
    01 آذر 1401 - 20:30
    شناسه : 211784
    0

    دستگاه‌های ساشه با توجه به نوع ماده‌ای که قرار است بسته بندی کنند و تعداد نازل‌های دستگاه به انواع مختلفی دسته بندی‌ می‌شوند.

    پ
    پ

    مقدمه

    دستگاه‌‌های بسته بندی ساشه برای بسته بندی سریع و بهداشتی محصولات تک نفره تولید شده اند. دستگاه‌های بسته بندی در انواع مختلفی تولید‌ می‌شوند و هر کدام مخصوص بسته بندی وسایل خاصی هستند. برخی از این دستگاه‌ها تنها برای بسته بندی مواد غذایی تولید شده اند و برخی دیگر برای بسته بندی محصولات بهداشتی و یک بار مصرف استفاده می‌شود. در اینجا قصد داریم با انواع دستگاه بسته بندی ساشه و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم. اگر به دنبال خرید انواع دستگاه ساشه هستید و قصد فعالیت در این زمینه را دارید، با ما همراه باشید.

    دستگاه بسته بندی ساشه پودری

    آشنایی با دستگاه های بسته بندی ساشه

    دستگاه ساشه (عکس آنرا در https://rasamachine.com/sachet-packing-machines/ ببینید)، نوعی دستگاه صنعتی است که برای بسته بندی محصولات غذایی یا بهداشتی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. عمده‌ترین استفاده این دستگاه در رستوران، هتل، داروخانه و قنادی است. با استفاده از این دستگاه می‌توان به صورت روزانه برخی از وسایل پر مصرف را بسته بندی کرد و در اختیار مراجعین قرار داد. این دستگاه دارای تجهیزاتی مانند: سیستم پرکن، اندازه گیری حجم، پیستون و سروموتور است که فرآیند بسته بندی محصول را انجام می‌دهند.

    در این دستگاه از یک سیستم PLC استفاده شده است که وظیفه کنترل درجه حرارت در هنگام مهر و موم کردن را بر عهده دارد. بر روی دستگاه یک صفحه نمایش 12 اینچی لمسی استفاده شده است که نظارت و برنامه ریزی دستگاه بسته بندی ساشه را راحت‌تر کرده است. دستگاه‌های بسته بندی در انواع مختلفی ساخته شده اند که در ادامه به معرفی انواع دستگاه بسته بندی ساشه‌ می‌پردازیم.

    انواع دستگاه بسته بندی ساشه

    انواع دستگاه بسته بندی ساشه

    دستگاه‌های ساشه با توجه به نوع ماده‌ای که قرار است بسته بندی کنند و تعداد نازل‌های دستگاه به انواع مختلفی دسته بندی‌ می‌شوند. دستگاه‌های بسته بندی که برای بسته بندی ساشه‌ها استفاده‌ می‌شوند، شامل: ساشه‌های پودری، مایع، گرانول، ساشه‌‌های بسته بندی یکبار مصرف و تک نفره‌ می‌شوند. انواع دستگاه بسته بندی ساشه عبارتند از:

    ساشه پودری

    این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود. نوع بسته بندی آن به شکل مدادی و ایستاده است و ساشه‌‌هایی که تحویل می‌دهد، تحت عنوان ساشه مدادی شناخته‌ می‌شوند. بسته بندی نسکافه تک نفره، قهوه و پودرهای مشابه با این دستگاه انجام می‌شود. در واقع هر نوع ماده خوراکی که به صورت خشک یا پودری باشد را می‌توان با انواع دستگاه بسته بندی ساشه پودری، بسته بندی کرد.

    ساشه مایعات

    دستگاه بسته بندی ساشه مایعات کار بسته بندی مایعات غلیظ و رقیق را انجام می‌دهد. این دستگاه برای بسته بندی سس گوجه، عسل، آبلیمو و غیره استفاده می‌شود. به عبارت دیگر هر نوع مایعات مصرفی را می‌توان توسط دستگاه بسته بندی ساشه مایعات، بسته بندی کرد. تولیدات این دستگاه اغلب برای مصارف رستوران‌ها و هتل‌ها استفاده‌ می‌شود. ورق بسته بندی به صورت آماده در دستگاه قرار‌ می‌گیرد، سپس محصول در آن پر می‌شود و با حرارت گرم، چسبانده می‌شود.

    دستگاه بسته بندی ساشه تک نازل

    یکی از انواع دستگاه بسته بندی ساشه که فروش زیادی دارد، دستگاه ساشه تک نازل است. دستگاه‌های ساشه تک نازل جزء متداول‌ترین دستگاه‌های بسته بندی هستند که به صورت ایستاده و مدادی کار بسته بندی را انجام می‌دهند.

    این دستگاه در هر دقیقه می‌تواند 15 الی 30 عدد ساشه را بسته بندی کند. در صورتی که کارگاه کوچکی دارید و قصد راه اندازی شغل بسته بندی را دارید، دستگاه تک نازل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    دستگاه ساشه چند نازل

    در این دستگاه، چند نازل تعبیه شده است که هر کدام از رول‌های بسته بندی استفاده می‌کنند و به صورت همزمان عملیات پر شدن و دوختن را انجام می‌دهند. دستگاه بسته بندی ساشه چند نازل فرایند تولید ساشه را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد و برای کمپانی‌های بزرگ، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

    در صورتی که قصد کسب در آمد در شغل بسته بندی محصولات غذایی را دارید بهتر است دستگاه‌های چند نازل را خریداری کنید تا در مدت زمان کمتر، تعداد بیشتری ساشه تولید کنید و درآمد بالاتری به دست بیاورید.

    کلیه دستگاه‌های بسته بندی ساشه، عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند

    نحوه عملکرد انواع دستگاه بسته بندی ساشه

    کلیه دستگاه‌های بسته بندی ساشه، عملکرد مشابهی را انجام می‌دهند. در ابتدا رول‌های بسته بندی در دستگاه قرار داده می‌شود؛ اطلاعاتی که باید روی رول چاپ شود، تنظیم شده و بر روی رول حک می‌گردد.

    تیغه‌های دستگاه ساشه رول‌ها را به دو بخش تقسیم می‌کند، سپس هر ورق به بسته‌های ساشه تک نفره تقسیم و کناره‌ها برش داده می‌شود؛ بسته بندی با مواد مورد نظر پر می‌گردد و با استفاده از حرارت دور تا دور ساشه دوخته می‌شود؛ در پایان ساشه‌ها از هم جدا‌ شده و برای ارسال، در جعبه‌‌هایی بسته بندی‌ می‌شوند.

    دستگاه بسته بندی ساشه

    جمع بندی و نتیجه گیری

    در این مقاله به بررسی انواع دستگاه بسته بندی ساشه پرداخته شد. از آنجایی که این شغل یکی از مشاغل جدید و پر کاربرد محسوب می‌شود، با خرید یک دستگاه بسته بندی ساشه می‌توان به درآمد رسید؛ به عبارت دیگر با استفاده از این دستگاه می‌توان تعداد زیادی ساشه تولید کرد.

    اگر به دنبال خرید انواع دستگاه بسته بندی ساشه هستید؛ رسا ماشین دستگاه ساشه، با کیفیت عالی را در اختیار شما قرار داده است.

    بنابراین در صورتی که به دنبال درآمدزایی از این طریق هستید می‌توانید به درآمد بالایی برسید و سود خوبی کسب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.