×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه - ایران با «کمیته حقیقت یاب» سازمان ملل درمورد حوادث اخیر، همکاری نخواهد کرد - ایران

به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر حمله ایران به کشتی تاجر رژیم صهیونیستی را اتهام‌زنی عنوان کرد.

ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: جمهوری اسلامی این قدر شجاعت دارد که  در مورد موضوعاتی که می‌خواهد اقدام کند ، رأسا اقدام می‌کند و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نخست‌وزیر عراق فردا به دعوت سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به تهران سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با انتقاد شدید از برگزاری نشست ویژه  شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: چنین اقداماتی به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و صرفا تقلیل دهنده جایگاه سازوکارهای حقوق بشری است .
وی با اشاره به تشکیل کمیته ملی در ارتباط با بررسی حوادث اخیر در کشور با دستور وزیر کشور، افزود : ایران در این زمینه به وظیفه ملی با تشکیل این کمیته عمل می‌کند و در مورد نتایج  پیگیری‌ها  و بررسی‌ها از سوی این کمیته به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در  مورد همکاری ایران با همکاری کمیته حقیقت یاب که بر اساس نشست اخیر ویژه  شورای حقوق بشر  قرار است در مورد تحولات اخیر ایران تشکیل شود، گفت: ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی (کمیته حقیقت‌یاب) نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در مدت اخیر بیش از  ۵۰ تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران انجام شده است، دیپلمات‌های ایرانی تهدید شده‌اند و عده‌ای از اماکن دیپلماتیک ایران بالا رفته‌اند از جمله در کشور انگلیس؛ کشوری که در نقض مسئولیت‌های دیپلماتیک و عمل نکردن به آنها سابقه سیاهی دارد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.