×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 212845 1 - طراحی باغ ویلا در شمال - باغ ویلا

طراحی باغ ویلا فرایندی حرفه‌ای است که طی آن ویلا شما به فضایی سرسبز و خرم تبدیل می‌شود. متخصصان در هنگام این طراحی نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فضای بهشت مانندی برای شما ساخته شود.

هنگامی که سخن از طراحی باغ ویلا با سیکاس می‌شود، برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که تنها استفاده از گل و گیاه برای انجام این طراحی کافی است. اما این سخن کاملا اشتباه است. چرا که فرایند طراحی باغ ویلا، یک فرایند بسیار پیچیده است که در هنگام اجرایی به متریال‌های مختلفی نیاز دارد.

در این مقاله از سیکاس قصد داریم به بررسی این فرایند سخت و گاها دشوار بپردازیم.

سبک های مختلف طراحی باغ ویلا

همان گونه که طراحی ویلا از سبک‌ها و مدل‌های مختلفی الگو می‌گیرد، طراحی باغ ویلا نیز نیازمند انتخاب یک سبک و مدل خاص است. سبک مدرن، سنتی و کلاسیک سه سبک پرطرفدار هستند که برای طراحی باغ‌های درون ویلا به کار می‌رود‌.

آنچه که میان تمامی این طرح‌ها ثابت است، استفاده از گل و گیاه می‌باشد. اما نحوه اجرایی و قرارگیری گیاهان در هر یک از این سبک‌ها متفاوت است.

متخصصانی که در زمینه طراحی و ساخت باغ ویلا فعالیت دارند با شناخت متریال‌ها و سبکهای مختلف قادرند تا بهترین طرح که دارای بیشترین تناسب با ویلا ساخته شده دارد را اجرایی کند. همین موضوع باعث می‌شود تا توصیه شود، حتما در هنگام طراحی و ساخت ویلا و باغ ویلا از متخصصان مربوطه کمک گرفته شود.

نکاتی در رابطه با طراحی باغ ویلا

متخصصان در هنگام اجرایی سبک‌های مختلف طراحی باغ ویلا به یک سری نکات توجه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین این نکات به شرح زیر است:

  • میان گیاهان مختلف و رنگ قسمت‌های مختلف ویلا شما باید تناسب وجود داشته باشد. چرا که در غیر این صورت ممکن است ظاهر ویلا شما آنگونه که باید مورد پسند واقع نشود.
  • از آنجایی که در تمامی باغ ویلاها از میز و صندلی استفاده می‌شود، بسیار مهم است که میز و صندلی استفاده شده با محیط تناسب رنگ و طرح داشته باشد. اگر چه این موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما استفاده از برخی میز و صندلی‌های خاص می‌تواند زیبایی مکان را چندین برابر کند.
  • معمولا اکثر باغ ویلاها دارای سقف شیب دار هستند. در چنین حالتی انتخاب یک سقف زیبا و مناسب شینگل می‌تواند زیبایی دکوراسیون باغ ویلا شما را چندین برابر کند.

طراحی تخصصی محوطه باغ ویلا

طراحی محوطه باغ ویلا یک فرایند کاملا تخصصی است‌. در این فرایند کارفرما قادر است تا سبک‌های مختلف را ادغام و به ایجاد یک سبک خاص و جدید بپردازد. به عبارت دیگر می‌توان گفت هیچ نوع محدودیتی در استفاده از سبک‌های طراحی باغ ویلا وجود ندارد. اما در بیشتر مواقع دیده می‌شود که برای باغ ویلاهای مدرن از محوطه سازی نامتقارن، و برای باغ ویلاهای غیر مدرن یا همان سنتی و کلاسیک از محوطه سازی متقارن استفاده می‌شود‌.

خلاقیت و ذوق هنری سازنده در این مرحله نمایان می‌شود. هنگامی که از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک می‌گیرید، انتظار می‌رود محوطه سازه ساخته شده از زیبایی فوق العاده‌ای برخوردار باشد.

در هنگام طراحی و ساخت محوطه باغ ویلا توجه به گزینه‌های زیر ضروری است:

  • تمامی قسمت‌های باغ ویلا باید از نورپردازی مناسب برخوردار باشند.
  • جایگاه مشخصی باید برای خودروها در نظر گرفته شود.
  • باغ ویلا شما با داشتن یک استخر روباز یا رو پوشیده زیباتر خواهد شد.
  • فضایی مشخص باید برای بازی کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شود.

طراحی فضا سبز باغ ویلا

یکی از مهم‌ترین مراحل در هنگام طراحی باغ ویلا را می‌توان طراحی فضا سبز باغ ویلا در نظر گرفت. به طور کلی می‌توان گفت برای طراحی فضا سبز باغ ویلا شما علاوه بر گیاهان، درخت‌ها و درختچه‌های زیبا و جذاب نیاز به المانهایی چون چمن مصنوعی، برکه، آلاچیق و غیره نیز خواهید داشت.

آنچه که حائز اهمیت است تناسب میان گیاهان منتخب و شرایط اقلیمی است. بدون در نظر گرفتن این نکته ممکن است فضا سبز طراحی شده نتواند دوام مناسبی داشته باشد، و پس از گذشت چند ماه زیبایی‌اش را از دست دهد.

طراحی باغ ویلا در شمال

بیش از نود درصد ویلاهای ساخته شده در شمال قرار دارند. این موضوع باعث می‌شود تا ساخت ویلا و طراحی ویلا در شمال از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار باشد.

تیم سیکاس به دلیل سابقه بسیاری که در زمینه طراحی و ساخت ویلا و باغ ویلا دارد، قادر است تا در این زمینه نیز به شما کمک کند. اگر متقاضی ساخت ویلا در شمال هستید، و برای طراحی باغ ویلا به دنبال یک تیم حرفه‌ای و کاربلد هستید، متخصصان مجموعه سیکاس در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

هزینه طراحی باغ ویلا

هزینه طراحی باغ ویلا بسته به گل‌ها و گیاهان منتخب، متریال‌های مورد استفاده و همچنین تیمی که وظیفه انجام آن را برعهده گرفته است، مختلف می‌باشد.

در این روزها که شرایط اقتصادی در کشورمان زیاد خوب نیست، بیشتر افراد به دنبال راهی برای کاهش هزینه طراحی باغ ویلا هستند. در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک مجموعه حرفه‌ای چون سیکاس می‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های شما داشته باشد. متخصصان این مجموعه به دلیل سابقه طولانی که در این زمینه دارند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن باغ ویلا مورد نظر را برای شما طراحی و بسازند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.