×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در سفر به شهرهای زیارتی یکی از مهمترین کارها، خرید سوغات برای دوستان و آشنایانمان است. درشهرهای زیارتی علاوه‌بر سوغات معروف شهرها و خوراکی‌ها، اجناس دیگری مانند انگشتر نقره طرفداران زیادی دارد. خرید انگشترهای نقره با سنگ‌های مختلف از زیباترین و جذاب‌ترین هدایایی است که افراد می توانند همراه خود داشته باشند و تا مدت‌ها آن را حفظ کنند. در ادامه با راهنمای خرید انگشتر نقره و بازارهای معروف مشهد و قم همراه شما عزیزان هستیم و بررسی می‌کنیم برای خرید انگشتر نقره در این شهرها کدام مراکز مناسب هستند.

بازار انگشتر نقره مشهد

بهترین بازار انگشتر نقره مشهد

یکی از بازارهای معروف در شهر مشهد و در نزدیکی حرم امام رضا (ع)، بازار رضا است که قدمت طولانی دارد. این بازار درطبقه همکف خود انواع مغازه‌ها وفروشگاه‌های عرضه انواع زیورآلات و انگشتر نقره اصل را در خود جای داده است. اگر از تهران برای خرید نقره با بلیط قطار تهران مشهد به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است به این بازار سر بزنید. انواع نقره‌جات شیک زنانه و مردانه را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. قیمت انگشتر نقره به عیار نقره، برند، دست‌ساز یا ماشینی بودن و ظرافت و زیبایی آن با انواع سنگ‌های قیمتی بستگی دارد. معمولا بهترین عیار نقره عدد ۹۲۵ است؛ در انگشترهای نقره اصل این عدد در بدنه داخلی انگشتر حکاکی می‌شود.

بهترین بازار انگشتر در شهر قم

شهر قم یکی از شهرهای زیارتی کشور ایران است که هر ساله میزبان زائران زیادی از نقاط دیگر کشوربه خصوص شهر مشهد است. افرادی که به هر دلیلی از مشهد با بلیط قطار مشهد تهران به شهر تهران سفر می‌کنند، برای زیارت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) سری هم به شهر قم می‌زنند. این شهر نیز علاوه بر داشتن سوغات مخصوص خود، بازار مخصوص فروش نقره‌جات را در خود جای داده است. خیابان ارم در شهر قم مرکز خرید انواع زیورآلات نقره در این شهر است. تهرانی ها نیز به دلیل مسافت کمی که به این شهر وجود دارد، با بلیط قطار تهران قم می‌توانند به راحتی برای زیارت حرم به این شهر سفر کنند.

انواع رکاب انگشتر نقره

انگشتر نقره، نواری است از جنس فلز که به دور انگشت قرار می‌گیرد و باعث زینت دستان و انگشت‌ها می‌شود. منظور از انگشتر نقره هم زینتی است از جنس نقره که به دلیل خواص درمانی آن آقایان و بانوان علاقه‌ زیادی به استفاده از این اکسسوری دارند. بانوان علاوه بر طلا، علاقه‌ی زیادی به انگشترهای نقره دارند، زیرا هم شکیل و زیبا است و هم قیمت مناسب‌تری در برابر فلزات ارزشمندی مانند طلا دارد. انگشتر نقره مردانه و انگشتر نقره زنانه معمولا به دو دسته از نظر روش ساخت تقسیم‌بندی می‌شوند:

انگشترنقره دست‌ساز

انگشتر دست‌ساز با وسایل ابتدایی مانند قلم‌های مخصوص ساخته می‌شود، در این روش انگشتر نقره به روشی بسیار سنتی و ساده تولید خواهد شد. زیبایی یک اثر هنری دست‌ساز به مهارت، میزان توانایی و ذوق و سلیقه‌ هنرمند بستگی دارد. در نوع دست‌ساز انگشتر، برروی رکاب نقره و پایه یا حلقه‌ آن از نقوش سنتی یا اسپرت برای زیبایی بیشتر آن حکاکی می‌شود.

انگشتر نقره ریخته ‌گری

معمولا در ساخت انگشترها به روش ریخته‌گری یا ماشینی، طرح اولیه انگشتر با استفاده از کامپیوتر و دستگاه‌های پیشرفته آماده شده و سپس با تهیه قالب ازطرح مورد نظر و ریختن نقره مذاب در قالب انگشتر نهایی ساخته می‌شود. در این روش ظرافت انگشتر کاملا حفظ می‌شود. در نوع دست‌ساز ممکن است ظرافت تا این حد وجود نداشته باشد. اما انگشترهای نقره مردانه دست ساز برای آقایان ارزشمندتر است. قیمت انگشتر نقره دست‌ساز کمی بیشتر از نوع ریخته است.

انگشتر نقره عقیق| یوتراوز

انواع انگشتر نقره نگین دار

انواع مختلفی از انگشترهای نقره وجود دارند. یکی ازانواع آن‌ها انگشترهای سولیتر هستند که با نگین نسبتا درشت، جذابیت و زیبایی خاصی در دست ایجاد می‌کنند. انواع دیگری نیز وجود دارند که بر روی رکاب و حلقه نگین‌های ریز و نقوش مختلف ایجاد شده است. دسته بزرگی از انگشترها هستند که با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ساخته می‌شوند. این سنگ‌ها ازطبیعت و معادن مخصوص جمع‌آوری و سپس برش داده شده و ناخالصی آن جدا می‌شود. از جمله این سنگ‌ها می‌توان به عقیق، یاقوت، زمرد، فیروزه، یشم، کهربا و… اشاره کرد.

انگشتر نقره با نگین فیروزه

سنگ فیروزه، تنها سنگ زنده دنیاست. نگین فیروزه از نگین‌هایی است که از زمان‌های قدیم توسط بشر کشف و مورد استفاده قرار گرفته است. فیروزه به رنگ‌های آبی آسمانی، آبی مایل به سبز، سبز مایل به زرد، خاکستری مایل به سبز، آبی نیلی و آبی مایل به سفید وجود دارد. از این سنگ برای ساخت انواع انگشتر نقره زنانه فیروزه و انگشتر مردانه فیروزه استفاده می‌شود. انگشتر نقره با تک نگین فیروزه از جمله انگشترهای پرطرفدار است که در شهر مشهد به وفور یافت می‌شود. نیشابور یکی ازشهرستان‌های اطراف مشهد و قطب اصلی تولید سنگ فیروزه در این و جهان است. این شهر انواع زیورآلات ازجمله انگشترهای نقره فیروزه را تولید و در بازار عرضه می‌کند. مسافرانی که با بلیط قطار تهران مشهد برای زیارت به خراسان می‌آیند، می‌توانند برای تفریح و خرید انگشتر فیروزه به نیشابور سر بزنند.

انگشتر نقره فیروزه| یوتراوز

انگشتر نقره با نگین عقیق

یکی دیگر ازسنگ‌های ساخت دست طبیعت، سنگ عقیق سبز است. سنگ عقیق سبز یکی از زیباترین سنگ‌هاست. این نگین با رنگ دلربایش و همچنین با خواص منحصر به فردش می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای انگشترهای زنانه و مردانه باشد. انگشتر نقره با نگین سبز فواید و فضایل بسیار زیادی دارد. این انگشتر به دلیل خواص معنوی و تاثیر آن بر آرامش روح برای بانوان مسلمان بسیارارزشمند است. یکی از بازارهای معروف اطراف حرم مطهر، بازار رضا است که مرکز اصلی فروش انگشتر نقره در این منطقه است. مسافرانی که از تهران به این شهر با بلیط قطار مشهد سفر می‌کنند و در هتل‌های اطراف اقامت دارند، می‌توانند از این بازار برای خرید سوغات اقدام کنند. از این بازار دیدن کنند. نگین سبز عقیق با روش‌های خاص و با ظرافت کامل برش داده می‌شود و روی حلقه با رکاب نقره قرار می‌گیرد. این انگشتر با حکاکی اسامی خداوند و ائمه اطهار هدیه خوبی برای آشنایان و دوستان شما خواهد بود.

انگشتر نقره مردانه شیک

انگشترهای نقره برای آقایان سبک‌های متفاوتی دارد؛ بعضی از آن‌ها اسپرت و معمولا مورد پسند جوانان هستند. انگشتر نقره مردانه نگین مشکی یکی از انواع انگشترهای اسپرت نقره است که در انواع بیضی یا مستطیل و مربع شکل ساخته می‌شوند. در حلقه و رکاب آن‌ها نیز ممکن است از نقوش اسپرت استفاده شود. قیمت انگشتر نقره مردانه معمولا براساس ویژگی‌ها و عیار و وزن آن سنجیده می‌شود. برخی از مغازه‌داران تهرانی که برای خرید نقره به مدت یک روز به این شهر سفر کرده‌اند با بلیط قطار قم تهران در کمترین زمان ممکن به شهر خود باز می‌گردند.

در انتها

در این مطلب با شناخت انواع انگشتر نقره و بازارهای معروف آن درشهر مشهد و قم آشنا شدیم. انگشترهای نقره با نگین فیروزه و عقیق یکی از پرطرفدارترین زیورآلات در بین ایرانیان است. حتی زائران عراقی نیز به عنوان سوغات از کشور ایران از انگشترهای نقره با نگینی از جنس سنگ‌های مختلف استقبال می‌کنند. زائرانی که از شهرهای مختلف ایران قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) را دارند می توانند از بلیط قطار با تخفیفات استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط قطار به وبسایت یوتراوز مراجعه کنند و از تخفیف ویژه بهره‌مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.