×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

- پرداخت یارانه جدید برای مردم به مناسبت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؟ - یارانه
به گزارش سلام نو، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خبر داد.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار دی ۱۴۰۱، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند.

اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت یارانه نقدی معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

طبق پیگیری‌ها از لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه طی نامه رسمی رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان یارانه‌های نقدی در سال آینده نسبت به امسال تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفت‌وگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

واریز یارانه نقدی ۹۴۵ هزار تومانی در دهه فجر

اگر قرار باشد مرحله ۱۴۳ یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

در حالی که قرار بود یک خانوار پنج نفره ماه قبل یارانه نقدی جدید و معیشتی بنزین دریافت کند، با خلف وعده دولت فقط ۲۰۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

در حالی این یارانه جدید پرداخت نمی‌شود که براساس پیگیری‌، نهادهای مرتبط با واریز یارانه‌ها آمادگی انجام آن را داشتند و منتظر دستور رئیس دولت بودند.

براساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت تغییراتی را برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته است. آنطور که همشهری گزارش داده، دولت تصمیم گرفته پرداخت پلکانی یارانه‌ها را فعلا کنار بگذارد و به جای آن به‌صورت یکسان به ۶۶ میلیون نفر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بیشتر پرداخت کند.

یعنی یک خانوار پنج نفره علاوه بر یارانه معیشتی ۲۰۵ هزار تومانی و یارانه نقدی ۲۲۷ هزار تومانی؛ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید دریافت می‌کند. احتمالا در این ماه یارانه یک خانوار پنج نفره به ۹۴۵ هزار تومان در ماه برسد.

چرا یارانه من قطع شد؟

از اصلی‌ترین دلایل قطع یارانه، دهک دهم بودن درامد خانوار است. البته این اتفاق ممکن است گاهی به اشتباه رخ دهد . به همین علت، سرپرست خانوار می‌تواند به سایت hemayatmcls.gove.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند. ستاد هدفمندی یارانه نیز موظف است دوباره به بررسی منابع درآمدی خانواده پرداخته و در صورت رخ دادن اشتباه، دهک جدید خانوار را اعلام کند.

گروه دیگری نیز در دوره‌های قبل به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند یا به طور خودخواسته یارانه خود را قطع کرده‌اند. این افراد نیز به قطع یارانه معیشتی اعتراض داشتند و درحال حاضر خواستار دریافت یارانه هستند. این افراد که جاماندگان از یارانه محسوب می‎شوند ، برای ثبت نام یارانه لازم است به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

افراد معترض به یارانه معیشتی خود می‌توانند بر اساس گفته رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.

این سامانه در بستر درگاه ملی خدمات دولت قرار داد و افراد می‌توانند با ثبت شماره تلفن، کدملی و شماره شبا، ثبت نام خود را کامل کنند.

همانطور که گفته شد، اصلی‌ترین علت قطع یارانه معیشتی، قرار گرفتن فرد در دهک دهم درامدی است. پس اگر بعد از گذشت ۱۰ روز از ثبت اعتراض، افراد همچنان پاسخی مبنی بر خارج شدن آن‌ها از دهک دهم دریافت نکردند، می‌توانند دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

سایت اعتراض به یارانه با کدملی

سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است. افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانه‌شان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.

پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه

برای پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه ، خانواده هایی که به این نوع دهک بندی اعتراض داشته اند و یا هنوز نمی‌دانند جزو کدام دهک محسوب می‌شوند می‌توانند با استفاده از کد ملی، با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. بعد از تماس با این شماره تلفن و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، شما می‌توانید استعلام یارانه معیشتی با کدملی سرپرست خانوار خود را دریافت کنید. پس از این استعلام، شما می‌فهمید علت قطع یارانه معیشتی شما چیست .

معمولا بعد از گذشت ۱۰ روز از ثبت اعتراض به یارانه معیشتی ، جواب اعتراض به شما اطلاع داده خواهد شد. اما اگر ده روز از ثبت اعتراض یارانه معیشتی شما گذشته بود و همچنان نه پاسخی برای شما آمد و نه یارانه‌ای دریافت کردید، لازم است دوباره به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را بار دیگر برای بررسی مجدد وارد کنند.

جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir ذکر شده است. با مراجعه به این سامانه میتوانید استعلام یارانه معیشتی با کدملی سرپرست خانوار را مطلع شوید./منیبان

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.