شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تقویت صادرات صنایع دستی گیلان با تکیه بر بازاریابی الکترونیک
    18 آذر 1395 - 23:25
    شناسه : 24483
    1

    مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بازاریابی الکترونیک را از فعالیت های نوینی دانست و گفت: که اشاعه بازاریابی الکترونیک در گیلان توانسته علاوه بر تقویت صادرات صنایع دستی قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته ارز آوری داشته باشد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در حاشیه برگزاری کارگروه صادرات غیر نفتی […]

    پ
    پ

    رضا علیزاده

    مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بازاریابی الکترونیک را از فعالیت های نوینی دانست و گفت: که اشاعه بازاریابی الکترونیک در گیلان توانسته علاوه بر تقویت صادرات صنایع دستی قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته ارز آوری داشته باشد.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در حاشیه برگزاری کارگروه صادرات غیر نفتی در موزه ایران باستان با بیان اینکه صنایع دستی گیلان دارای تنوع تولید و محصولات قابل عرضه بسیاری است، از افزایش صادرات صنایع دستی خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات صنایع دستی گیلان بصورت رسمی و چمدانی حدود یک میلیون دلار بوده که این مهم آوازه هنرمندان استان را بیش از پیش جاودان کرده است.

    وی بازاریابی الکترونیک را از فعالیت های نوینی دانست که در گیلان اشاعه یافته و توانسته تقویت صادرات صنایع دستی در سال 95 و به دنبال آن ارز آوری قریب به 800 هزار دلار در 8ماهه گذشته را محقق کند.

    علیزاده  صادرات سفال به مقصد اروپا، صادرات حصیر به مقصد امارات متحده عربی، صادرات گلیم و انواع صنایع دستی به کشور های حاشیه دریای خزر را بیشترین رقم صادرات در سالجاری خواند و افزود: پیش بینی می شود صادرات صنایع دستی گیلان تا حدود یک میلیون و پانصد هزار دلار افزایش یابد.

    وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید بر توسعه مشاغل خرد و افزایش تولید صنایع دستی اظهار کرد: هم اکنون تلاش هایی برای گسترش فروش صنایع دستی چوبی در کشورهای عربی در حال انجام است که در صورت موفقیت فرایند بازاریابی،محصولات صنایع دستی چوبی نیز به صورت انبوه صادر خواهد شد .

    علیزاده، مهمترین چالش در حوزه صادرات صنایع دستی را عدم معرفی صنایع دستی و فقدان اعتبار برای راه اندازی نمایشگاه در خارج از کشور به ویژه در کشور های همسایه قلمداد کرد و گفت:کدینگ گمرک از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از محصولات صنایع دستی جهت صدور با آن مواجه هستند و به ناچار با کدهای دیگر صادر می شوند .

    مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان خواستار حمایت عمومی از صنایع دستی و هنرمندان شاغل در این صنعت شد و تصریح کرد: صنایع دستی گیلان در کنار جاذبه های بی نظیر گردشگری استان فرصت اقتصادی منحصربفردی را ایجاد کرده که در سایه توجهات مردم و مسئولین به توسعه پایدار می انجامد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.