پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41439 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بررسی تاثیر آزمایش پاپ اسمیر و HPV در سلامت مردم
    30 اردیبهشت 1402 - 14:22
    شناسه : 253095
    0

    برای انجام آزمایش های غربالگری، پاپ اسمیر و HPV با آزمایشگاه تهران لب به شماره تلفن 1650 برای استان تهران و همچنین برای دیگر استان‌ها با شماره تلفن 021-8709970 تماس بگیرید.

    پ
    پ

    یکی از بهترین راه های بهبود وضعیت سلامت مادر و نوزاد و سلامت بانوان، انجام تست های پزشکی مثل آزمایش غربالگری و به خصوص آزمایش پاپ اسمیر است که پزشکان انجام آن را هر 3 سال یکبار پیشنهاد میکنند؛ چرا که این تست میتواند در کنار آزمایش HPV، باعث پیشگیری و درمان سریعتر سرطان دهانه رحم شود.

    این سرطان درست مثل سرطان سینه، یکی از رایج ترین بیماری های خاص بانوان در سراسر دنیا می باشد؛ گفتنی است که احتمال انتقال ویروس HPV به نوزادان کم نیست!

    آزمایش غربالگری درحال حاضر بهترین راهکار دنیای پزشکی برای تشخیص علائم بیماری بوده و کمک میکند تا قبل از اینکه عوامل بیماری زا با پیشرفت خود باعث وخامت عارضه شوند، از آنها جلوگیری کنید. تست پاپ و آزمایش ابتلا به HPV دو مدل تست غربالگری هستند که سلامت رحم، دستگاه تناسلی و تولید مثل بانوان را بررسی میکنند.

    سرطان رحم (Cervical cancer) که به علت ویروس اچ پی وی به وجود می آید، بر سلولهای رحم تاثیر میگذارد و تست پاپ اسمیر با معاینه این سلولها هرگونه تغییر که نشانه سرطان باشد را تشخیص می دهد، درحالی که آزمایش HPV بیشتر روی وجود این ویروس خاص تمرکز دارد و هدفش غربالگری افرادی است که ریسک ابتلا یا ناقلی بالایی داشته باشند.

    آزمایش HPV کجا انجام میشود؟ انجام این تست معمولا در آزمایشگاه های پزشکی از جمله تهران لب انجام میشود. تهران لب یکی از شناخته شده ترین آزمایشگاه های ژنتیک و پاتوبیولوژی در تهران است.

    این آزمایشگاه تشخیص هویت DNA و ژنتیک علاوه بر ارائه خدمات تخصصی ژنتیکی، امکان انجام انواع غربالگری بارداری، پاپ اسمیر و اچ پی وی را در منزل و محل کار را متاقضیان خدمات آزمایش در منزل فراهم کرده است.

    در ادامه ضمن بررسی اهمیت و تاثیر این آزمایش های پزشکی بر سلامت مادر و نوزاد و بانوان مجرد، شما را بیشتر با تهران لب، آزمایشگاه پیشنهادی با مردم آشنا میکنیم.

    Examining the impact of pap smear and HPV testing on people health - بررسی تاثیر آزمایش پاپ اسمیر و HPV در سلامت مردم - HPV

    آشنایی با آزمایش های پزشکی و تشخیصی در سلامت مردم

    همیشه گفته ایم که سلامت انسان مهم ترین سرمایه اوست؛ هیچکس رویای یک زندگی ناسالم و سرشار از بیماری را در سر نمی پروراند. با این حال بیماری های بسیاری وجود دارند که تا هنگام وخیم نشدن خود، تقریبا هیچ علائم قابل توجهی از خود نشان نمیدهند.

    انجام کارهایی مثل آزمایش غربالگری نه تنها به ما کمک میکنند تا زندگی سالم تری را تجربه کنیم، بلکه به ما کمک میکنند تا بدانیم آیا واقعا سالم هستیم یا خیر، یا اینکه چطور میتوان جلوی این بیماری ها را قبل پیشرفتشان گرفت؟

    این آزمایش های پزشکی از مهم ترین کارها برای تضمین بیشتر سلامتی انسان هستند و اطلاعات بسیار با ارزشی درباره وضعیت فعلی و آینده احتمالی شما ارائه میکنند.

     برخی از مهم ترین تاثیرات این آزمایش ها بر سلامتی مردم جامعه شامل موارد زیر می باشند:

    • ایجاد امنیت خاطر درباره وضعیت سلامتی و کمک به افراد برای تصمیم گیری بهتر درباره آن،
    • صرفه جویی و در وقت و هزینه با رفع نیاز به انجام چکاپ و آزمایشات اضافه،
    • شناسایی و درمان بیماری و امراض مختلف، پیش از اینکه به مشکلات جدی و تحدید کننده تبدیل شوند،
    • کاهش ریسک عوارض جانبی برخی داروها،
    • افزایش طول عمر افراد.

    در کنار این مزایای با ارزش، تست های پزشکی مثل آزمایش HPV ممکن است برخی اوقات دچار اشکال شده و محدودیت هایی داشته باشند، برای مثال:

    • پاسخ های نادرست به دلیل شرایط آزمایشگاه یا بیمار،
    • ارائه نتایج متضاد در مواقعی مثل آزمایش پاپ اسمیر و HPV و نیاز به بررسی های بیشتر،
    • در برخی مواقع، ایجاد عوارض جانبی برای برخی از آزمایش ها.

    در یک نگاه کلی میتوان گفت که خدمات تشخیصی و پزشکی در آزمایشگاه تشخیص هویت DNA و تست های پاپ اسمیر و غربالگری نقش مهمی در تامین سلامت جامعه ایفا میکنند، در ادامه بیشتر با تاثیر این آزمایشات آشنا میشوید.

    – تاثیر آزمایش های پزشکی در سلامت مردم

    با گذشت زمان و افزایش اهمیت خدمات پزشکی در سلامت مردم، افراد بیشتری تصمیم به راه اندازی آزمایشگاه ژنتیکی و پزشکی گرفتند و این خدمات بیش از گذشته در اختیار مردم قرار گرفته است.

    آزمایش های پزشکی تنها ابزارهای تشخیص بیماری نیستند، بلکه انجام به موقع آنها میتواند تاثیرات بزرگی بر میزان سلامت مردم داشته باشد.

    ·       تشخیص بهتر بیماری ها

    آزمایشگاه ها مهم ترین بخش درمان یک بیماری را انجام میدهند، تشخیص و شناسایی آن. این آزمایشات به پزشکان کمک میکنند تا تشخیص دقیقی از بیماری انجام دهد و بهترین درمان را متناسب با آن تجویز کنند.

    علاوه بر آن برای مشاهده و نظارت بر روند درمان و یا در صورت نیاز به تغییر روشهای درمانی، خدمات این مراکز اولین و بهترین گزینه برای بیماران و پزشکان می باشند.

    ·       کنترل رفتاری و تقویت عادات مفید

    جالب است بدانید آزمایش ها میتوانند تاثیر مستقیم روی احساسات، افکار و رفتار افراد در رابطه با سلامتیشان داشته باشند. در این رابطه، مجله اینترنتی BMJ میگوید آزمایش ها میتوانند احساس راحتی، اطمینان خاطر و اعتماد به نفس را در افراد تقویت کنند.

    برای مثال، نتایج آزمایش میتواند منجر به ترک دخانیات، ورزش و رژیم غذایی سالم در افراد شود. بعلاوه، آزمایش های دقیق تر و مداوم، به شناخت بهتر پزشکان از بیماران و وضعیت آنها کمک کند.

    آزمایش غربالگری و تست های تشخیصی میتوانند به روش های زیادی به سلامت افراد کمک کنند، اما باید توجه داشت که همه آزمایشات برای همه افراد مناسب نیستند؛ چه بسا ممکن است آزمایشی از شما گرفته شود که باعث تجویز اشتباه و وخیم تر شدن بیماری شود.

    اینجاست که بهترین آزمایشگاه تشخیص هویت DNA تهران لب، مشاوران و کارشناسان خود را برای تفسیر آزمایش پاپ اسمیر و HPV قرار داده است تا بهترین راهنمایی به مراجعه کنندگان ارائه شود برای پاندمی بعدی تقویت نیروی انسانی آزمایشگاه ها می توان آمادگی لازم را برآورده کرد. (منبع برای تحقیق بیشتر https://tehranlab.com/preparing-for-the-next-pandemic)

    – تاثیر آزمایش غربالگری در سلامت مردم

    آزمایش های غربالگری از جمله مهم ترین آزمایش هایی هستند که در دوران بارداری انجام میشوند تا سلامت مادر و نوزاد یا جنین را حفظ کنند. این آزمایش ها در 3 مرحله انجام میشود که شامل غربالگری 3 ماهه اول تا سوم است.

    انجام این آزمایش ها برای مادران باردار بسیار ضروری است، چرا که این انجام آنها میتواند خطر ابتلا به بیماری های زیادی را در جنین و کودکانی که هنوز متولد نشده اند، مشخص کند.

    بیماری هایی مثل سندروم داون، کم خونی داسی شکل و بسیاری از اختلالات کروموزومی در طی مراحل مختلف آزمایش غربالگری بارداری قابل تشخیص بوده و میتوان از روش های مختلف برای جلوگیری از و درمان آنها استفاده کرد.

    در ادامه اهمیت این آزمایش برای مادران باردار را بررسی مشاهده میکنید:

    ·       سندروم داون، ادواردز و پاتو

    این سه نوع بیماری، سه سندروم رایج در بین نوزادان هستند که با تاثیر بر روی کروموزوم های کودک باعث ایجاد اختلالات شدید فیزیکی و ناتوانی های ذهنی می شوند. استفاده از آزمایش غربالگری در بهترین آزمایشگاه تهران میتواند شانس ابتلای فرزند شما به یکی از این بیماری ها را مشخص کند.

    لازم به ذکر است این آزمایشات تنها با یک نمونه گیری خون ساده و به همراه دستگاه سونوگرافی انجام می شود و خطری سلامت مادر و نوزاد را تحدید نمیکند.

    ·       سلول داسی شکل و تالاسمی

    آمارهایی که در اردیبهشت سال 1402 در خبرگزاری های رسمی و معتبر کشور منتشر شده، نشان میدهد که درحال حاضر بیش از 23 هزار نفر در کشور مبتلا به تالاسمی هستند و سالانه تعداد آنها بیش از 200 نفر افزایش می یابد.

    سلول داسی شکل و بیماری تالاسمی از دیگر اختلالات مادرزادی هستند که به خون مربوط میشوند و تولید گلبول های قرمز خون را تحت تاثیر قرار میدهند.

    یکی دیگر از مهم ترین مزایای آزمایش غربالگری این است که ابتلای جنین به این بیماری ها را تشخیص میدهد.

    – تاثیر آزمایش پاپ اسمیر در سلامت مردم

    تست پاپ تنها یک ابزار تشخیصی نیست، بلکه پزشکان در سرتاسر دنیا با استفاده از این تست، سلامت بانوان را مورد بررسی قرار می دهند.

    انجام مرتب این توسط خانم ها مزایای بسیاری برایشان به همراه خواهد داشت، از جمله:

    • تشخیص زود هنگام و درمان سرطان دهانه رحم که شانس درمان آن را افزایش میدهد.
    • جلوگیری از سرطان رحم از طریق تشخیص و حذف سلول هایی که به ویروس HPV آلوده شده اند.
    • کاهش ابتلا به دیگر بیماری های مربوط به ویروس HPV مثل زگیل تناسلی و سرطان مقعدی.
    • افزایش اطلاع و آگاهی درباره سلامت دستگاه تولید مثل و اهمیت رابطه جنسی محافظت شده در بین افراد.

    انجام آزمایش پاپ اسمیر به طور جدی به خانم هایی که بین 21 تا 65 سال سن دارند، بسته به میزان ریسک ابتلا به بیماریها و نتایج آزمایش های قبلی توصیه میشود.

     این آزمایش معمولا به همراه آزمایش HPV انجام میشود و میتواند وجود و نوع این ویروس به همراه احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را مشخص کند.

    به طور کلی این تست یک راه ساده و موثر برای محافظت از سلامتی و تندرستی بانوان می باشد و بسیار مهم است که برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از بیماری های واژینال، آن را به شکل منظم (معمولا 3 سال یکبار) انجام دهند.

    – تاثیر آزمایش HPV در سلامت مردم

    ویروس HPV یکی از رایج ترین ویروس ها در بین افرادی است که رابطه های جنسی بسیاری را تجربه می کنند. آمارهای موجود نشان می دهند که از هر 10 نفر که زندگی جنسی فعالی دارد، 9 نفر آنها حداقل یکبار به بیماری های مربوط به این ویروس مبتلا می شوند.

    HPV دارای انواع بسیاری است و نوع 16 و 18 آن میتوانند احتمال سرطان دهانه رحم را تا 70 درصد افزایش دهد.

    آزمایش اچ پی وی بهترین ابزار در اختیار بشر برای بهبود سلامت جوامع و پیشگیری از این ویروس است. در ادامه چند نمونه از مزایای این آزمایش را مشاهده میکنید:

    • تشخیص انواع خطرناک ویروس HPV که باعث سرطان میشوند
    • تشخیص اینکه به ارزیابی های بیشتر و روشهای درمانی سرطان نیاز هست یا خیر
    • افزایش تاثیر آزمایش غربالگری خصوصا زمانی که با آزمایش پاپ اسمیر بصورت ترکیبی انجام شود و نتایج دقیق تری ارائه نماید
    • جلوگیری از بیماری های رایج که عامل آنها نیز همین ویروس اچ پی وی است، مثل سرطان مقعد و سرطان اوروفارنکس

    انجام این تست به خانم های 30 تا 65 سال، در کنار آزمایش پاپ اسمیر هر 5 سال یکبار پیشنهاد میشود. در غیر این صورت پیشنهاد میکنیم به طور منظم آزمایش های پاپ خود را در بازه های 3 ساله انجام دهید.

    Where is the best laboratory for HPV testing in Iran - بررسی تاثیر آزمایش پاپ اسمیر و HPV در سلامت مردم - HPV

    بهترین آزمایشگاه برای آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش HPV در ایران کجاست

    با توجه به اهمیتی که هرکدام از این تست ها در سلامتی مردم دارد، بسیار مهم است که آنها در آزمایشگاهی انجام دهید که از کیفیت و عملکرد آن اطمینان دارید.

    آزمایشگاه هایی که از آخرین و مدرن ترین تجهیزات استفاده نکنند و یا کادر حرفه ای و متخصصی نداشته باشند، قطعا نمی توانند مراکز قابل اطمینانی برای تشخیص سلامتی شما باشند.

    آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب در تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای پارک ساعی پلاک 2173، بهترین آزمایشگاه برای آزمایش غربالگری، پاپ اسمیر و HPV است که به بهترین شکل این آزمایشات را در اختیار شما قرار میدهد.

    • نتایج سریع آزمایش – آزمایشات تهران لب در نهایتا 48 ساعت آماده تحویل بوده و به شکل آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد.
    • آزمایش در محل – خدمت ویژه تهران لب، ارائه تمامی خدمات آزمایشی از جمله آزمایش پاپ اسمیر و غربالگری در منزل و محل کار شماست. این سرویس مناسب کسانی است که به هر دلیل شرایط مراجعه حضوری به آزمایشگاه را ندارند.
    • پوشش تمام بیمه های معتبر – به منظور رعایت حال مراجعه کنندگان عزیز، تمامی خدمات حضوری و آزمایش در منزل تهران لب تحت پوشش بیمه های پایه و تکمیلی طرف قرارداد انجام میشوند.

    در این مقاله، با بررسی تاثیرات آزمایش HPV، آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش غربالگری بر سلامت مردم و مهم ترین مسائل مربوط به هرکدام، سعی کردیم اهمیت این آزمایش های پزشکی و آزمایشگاه های تشخیص پزشکی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ برای انجام آزمایش های غربالگری، پاپ اسمیر و HPV با آزمایشگاه تهران لب به شماره تلفن 1650 برای استان تهران و همچنین برای دیگر استان‌ها با شماره تلفن 021-8709970 تماس بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    6 دیدگاه برای “بررسی تاثیر آزمایش پاپ اسمیر و HPV در سلامت مردم”
    1. سلام خسته نباشید، من مجرد هستم و دکترم بهم گفت HPV از نوع خفیف و سطحی گرفتم و جای نگرانی برای سرطان رحم نیست، خواستم بدونم با استفاده از روش لیزر و فریز کردن، امکان قطعی صد درصد زگیل تناسلی وجود داره؟

      پاسخ
    2. سلام من و همسرم هردو به ویروس HPV مبتلا هستیم، خواستم بدونم توی آزمایش HPV مشخص میشه که چه کسی به دیگری ویروس رو انتقال داده؟

      پاسخ
    3. سلام، ببخشید واکسن HPV محدودیت سنی خاصی داره؟ من 13 سالم هست میتونم این واکسن رو بزنم یا حتما باید 18 سالگی بزنم؟

      پاسخ
    4. آنوشا ایلامی عزیز،
      واکسن HPV محدودیت سنی ندارد، ولی بهترین سن زدن آن ۱۸ تا ۲۵ سالگی است.
      موفق باشید

      پاسخ
    5. سلام محمد رضایی عزیز،
      آزمایش HPV در وهله اول مشخص میکند که به ویروس مبتلا هستید یا خیر،
      درباره سوالتون بهتره بعد از دریافت نتیجه از تهران لب، از مشاوره رایگان مجموعه استفاده کنید

      پاسخ
    6. شراره بختیاری عزیز سلام
      فریز کردن و لیزر درمانی معمولا برای بهبود وضعیت زگیل پیشنهاد میشوند، اما بهتره برای اطمینان بیشتر با پزشک مشورت کنید،
      مشاوران تهران لب هم آماده خدمات رسانی هستند

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.