چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین آهن در آهن فولاد کیوان
    20 خرداد 1402 - 23:49
    شناسه : 256344
    2

    این عنصر چهارمین عنصر فراوان در سطح زمین است و به عنوان مثال در معادن و معادن به راحتی یافت می شود. هنگامی که با اکسیژن تماس پیدا می کند اکسید می شود (یا زنگ می زند)، بنابراین به ندرت آن را به شکل خالص آن می بینیم. همچنین یک ماده شکننده و سخت است.

    پ
    پ

    بهترین آهن در آهن فولاد کیوان

    آهن چیست؟

    اول از همه، مهم است که بدانیم آهن واقعا چیست. این ماده دارای نماد Fe و عدد اتمی 26 است و از نظر جرمی رایج ترین عنصر روی زمین است، زیرا بخش بزرگی از هسته و هسته داخلی سیاره را تشکیل می دهد. آهن همچنین در فضا به وفور یافت می شود و آخرین جزء است که با آزاد شدن انرژی قبل از فروپاشی یک ابرنواختر تولید می شود. گروه صنعتی آهن فولاد کیوان کلیه محصولات تولید شده از آهن و فولاد اعم از تیر آهن در اصفهان ، میلگرد در اصفهان و نبشی در اصفهان را با مناسب ترین قیمت به فروش میرساند.

    این عنصر چهارمین عنصر فراوان در سطح زمین است و به عنوان مثال در معادن و معادن به راحتی یافت می شود. هنگامی که با اکسیژن تماس پیدا می کند اکسید می شود (یا زنگ می زند)، بنابراین به ندرت آن را به شکل خالص آن می بینیم. همچنین یک ماده شکننده و سخت است.

    اکسیدهای آهن می توانند از هماتیت، لیمونیت، مگنتیت، پیریت، گوتیت و غیره به دست آیند و تقریباً 90 درصد از تمام فلزاتی که امروزه تصفیه می شود، آهن است که اهمیت آن را به وضوح نشان می دهد.

    خواص آهن چیست؟

    آهن دارای خواص زیادی است که آن را در طیف وسیعی از صنایع، از متالورژی گرفته تا بازیافت، بسیار مفید می کند. فهرست زیر جامع نیست، اما بینشی در مورد برخی از خواص آهن ارائه می دهد:

    • توانایی فرومغناطیسی : این بدان معنی است که آهن می تواند آهنربا ایجاد کند یا به آهنربا جذب شود، به این معنی که جدا کردن آن از مواد غیر آهنی آسان تر است .
    • نرمی : یکی از شناخته شده ترین خواص مکانیکی آهن میزان سختی آن است. آهن یک فلز نرم است اما در ترکیب با اجزای دیگر بسیار قوی می شود و می تواند برای تعداد زیادی کاربرد و در بخش های مختلف استفاده شود.
    • هزینه کم : این عنصر همچنین مقرون به صرفه است و آن را برای بسیاری از صنایع در سراسر جهان ارزشمند می کند.
    • چکش خواری: آهن همچنین می تواند تحت فشار، مانند چکش، تغییر شکل دهد، به این معنی که کار با آن و شکل دادن به آن آسان است.
    • قابل حل : آهن در اسیدهای رقیق حل می شود.
    • رسانایی :این عنصر رسانای الکتریسیته و گرما است و همانطور که گفته شد به راحتی می توان آن را مغناطیسی کرد.

     بهترین آهن

    آهن در زندگی روزمره برای چه مواردی استفاده می شود؟

    آهن، به طور کلی، در گذشته به شدت برای ابزار و سلاح استفاده می شد. به عنوان مثال، سنگ آهن حاوی وانادیوم برای ایجاد فولاد دمشقی، مناسب برای شمشیرسازی استفاده شده است.امروزه ما تمایل داریم از آهن برای تولید فولاد استفاده کنیم که اغلب در ساخت و مهندسی عمران استفاده می شود. فولاد ضد زنگ، که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، معمولاً در کارد و چنگال آشپزخانه، لوازم خانگی و ظروف آشپزی استفاده می شود . همچنین برای تجهیزات بیمارستانی استفاده می شود.

    موارد استفاده از آهن در زندگی روزمره شامل ماشین آلات و ابزار و همچنین وسایل نقلیه، بدنه کشتی ها، عناصر ساختاری ساختمان ها، پل ها و هواپیماها می باشد.

    بازیافت آهن

    همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، آهن به عنوان یک جزء در وسایل نقلیه، به ویژه در آلیاژهای فولادی، از اتومبیل گرفته تا کشتی و هواپیما استفاده می شود. اما آیا آهن قابل بازیافت است؟ پاسخ بله است؛ بازیافت وسیله نقلیه شما، از جمله آهن موجود در آن، مزایای زیست محیطی زیادی دارد.

    با انجام این کار، شما به طور فعال به کاهش استفاده از منابع طبیعی، کمک به سطوح کمتر انتشار کربن و کاهش میزان انرژی مورد نیاز برای ساخت فلز بیشتر از سنگ معدنی بکر کمک می‌کنید. به طور دقیق تر، به ازای هر تن فولاد بازیافتی ، می توانید 1.5 تن سنگ آهن را ذخیره کنید، انتشار گازهای گلخانه ای را تا 86 درصد کاهش دهید و آلودگی آب را تا 76 درصد کاهش دهید.

    این بدان معناست که با حذف وسایل نقلیه فرسوده ، به آلودگی هوا کمتر، آلودگی آب کمتر و ضایعات معدنی کمتر کمک می‌کنید که به معنای افزایش پایداری است.

    آلیاژهای آهن

    آهن یک ماده بسیار مهم و ضروری برای زندگی روزمره ما است (زیرا تقریباً در همه جا یافت می شود)، و همچنین جزء حیاتی بسیاری از آلیاژها است. برخی از پرکاربردترین آلیاژهای آهن عبارتند از:

    • فولاد : ترکیبی از آهن و کربن، این ماده به طور گسترده در ساخت و ساز، سلاح و حمل و نقل استفاده می شود.
    • فولاد ضد زنگ : ایجاد شده با افزودن حداقل 10.5 درصد کروم، فولاد ضد زنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و آن را به گزینه ای عالی برای محیط های چالش برانگیز تبدیل می کند.
    • فولاد کربنی : این آلیاژ خیلی شکننده یا انعطاف پذیر نیست، چکش خوار است و استحکام کششی کمی دارد.
    • چدن :مشتق شده از چدن خام و آلیاژ شده با کربن (3 تا 5 درصد) و سیلیکون، چدن سبک وزن، قوی و مقاوم در برابر سایش است.
    • آهن و نیکل :آلیاژی ایجاد می کند که در برابر حرارت و اسیدها مقاوم تر است.
    • آهن و منگنز : این آلیاژ فوق العاده بادوام است.
    • آهن و تنگستن : افزودن تنگستن به آهن، آن را به آلیاژی تبدیل می کند که قادر به حفظ سختی در دماهای بالا است.

     ویژگی آهن

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.