شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
آیا مصرف زعفران شادی آور است؟
7 آذر 1402 ساعت: 14:32
شناسه : 268427
3

آیا مصرف زعفران شادی آور است؟ در پاسخ جواب این سوال باید بگوییم که زعفران توسط بسیاری از سازمان های تحقیقاتی حرفه ای به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی شناخته شده است.

پ
پ

آیا مصرف زعفران شادی آور است؟ در پاسخ جواب این سوال باید بگوییم که زعفران توسط بسیاری از سازمان های تحقیقاتی حرفه ای به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی شناخته شده است.زعفران هم طبیعتی گرم و خشک دارد و بیشتر از هر چیزی به شادی بخشی و خنده‌آوری معروف است. زعفران نه‌ تنها مجموعه‌ای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده ، نوشیدن یک فنجان از آن در روز می‌تواند به بهبود خلق و خو کمک کرده و استرس را کاهش دهد. در ادامه این مقاله از موراتوس ما قصد داریم تا علت شادی آور بودن زعفران را به شما عزیزان بگوییم.

 

خاصیت  آنتی اکسیدانی زعفران که آن را به یک گیاه نشاط آور تبدیل کرده است

 زعفران 4 گرمی یک آنتی اکسیدان بسیارقدرتمند است که می‌تواند از سلول‌های بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت کند. آنتی اکسیدان زعفران شامل کروسین، کروستین، صفرانال و کائمپرفول است. کروسین و کروستین در زعفرتن باعث ایجاد رنگ قرمز زعفران می شوند.  این دو ترکیب بینظیر خاصیت ضد افسردگی دارند و می‌توانند از صدمات وارده بر سلول‌های مغز جلوگیری کرده و به بهبود التهاب، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کنند.

صفرانال هم بر روی عطر و طعم زعفران تاثیر می‌گذارد و می‌تواند به بهبود خلق و خو، حافظه و توانایی یادگیری کمک کرده و از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. کائمپرفول هم ترکیبی است که در گلبرگ‌های گل زعفران یافت می‌شود که در کاهش التهاب موثر بوده و خاصیت ضد سرطانی و ضد افسردگی دارد.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران که آن را به یک گیاه نشاط آور تبدیل کرده است

 

به‌طورکلی خاصیت آنتی اکسیدانی در زعفران منجر شده تا این ادویه در درمان بیماری‌های متنوعی مفید و کارآمد باشد. بعضی از خواص درمانی زعفران عبارت است از:

1.بهبود بیماری‌های قلبی

2.کمک به روند درمان سرطان

3.کاهش درد و علایم پیش از قاعدگی

4.بهبود حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر

5.کاهش قند خون و افزایش حساسیت به انسولین

 

از تولید زعفران شادی آور تا تهیه آن

برای تولید یک کیلوگرم زعفران لازم به چندین هزار گل می‌باشد. در طول زمان برداشت، هر گل با دقت چیده شده کلاله ها از گل جدا می‌شود. زعفران از جمله محصولاتی است که رمز و راز گرانی آن در خواص بسیار مهم آن خلاصه میشود که یکی از این خاصیت ها، نشاط آور بودن زعفران است. زعفران یکی از معدود ادویه هایی است که می تواند نه تنها طعم و بو، بلکه رنگی عمیقی به غذا منتقل کند. این ادویه شگفت انگیز در زندگی جایگاه ممتاز و ویژه ای در آشپزی دارد.

 

از تولید زعفران شادی آور تا تهیه آن

 

معمولاً در بسیار از کشور های شرقی به دلیل خاصیت نشاط آوری که زعفران دارد، در درمان بیماری افسردگی استفاده از آن می‌کردند. این ادویه برای مدت طولانی به عنوان دارویی در برابر بسیاری از بیماری ها شناخته شد که از غنی ترین منابع گیاهی “ریبوفلاوین” (ویتامین B2) است.

سافرانال علاوه بر موارد که در بالا ذکر شد حکم آرام بخش را دارد و به طور کلی زعفران بر روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد که هم ضد درد و هم مقوی خواهد بود و همچنین این طلای سرخ باعث میشود تا ضربان قلب و فشار خون نیز کاهش یابد. گفته می شود که زعفران هضم غذا و کبد را تسکین می دهد و همچنین خون را رقیق می‌سازد. مصرف زیاد زعفران می تواند خطرناک باشد (بیش از 10 گرم) ، که نسبت معمول آن از 0.01 گرم به 0.02 گرم برای هر نفراست.

 

مصرف چای زعفران برای شادی

برای بهره مندی از خواص زعفران می توان آن را به روش های مختلف استفاده کرد. تهیه چای زعفران و مصرف آن یکی از راهکارهایی است که برای استفاده ار زعفران و شادی مورد توجه قرار دارد. نوشیدن چای زعفران هورمون های مغز انسان را متعادل سازی کرده و اثر قابل ملاحظه ای روی استرس دارد. مصرف این دمنوش پرفایده روحیه افراد را شاد و بانشاط می کند. نوشیدن یک فنجان چای زعفران در صبح باعث می ‌شود شخص تا پایان شب برای انجام فعالیت های خود انرژی و حوصله داشته باشد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.