×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اختصاصی بامردم|نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل روز گذشته در حالی جشنواره تئاتر شهروند را افتخاری برای لاهیجان عنوان کرد که خود حتی در اختتامیه دوره گذشته این جشنواره حضور نیافت!

نیکفر نماینده لاهیجان - اظهارات جدید نماینده لاهیجان در رابطه با تئاتر خیابانی شهروند و بازخوانی یک خبر! - بازخوانی

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشستی با اصحاب فرهنگ، هنر شهرستان ضمن اشاره به برگزاری چندین دوره جشنواره شهروند آن را افتخاری برای لاهیجان دانست و گفت: بسیاری از فرهنگ سازی ها توسط هنر صورت می پذیرد ضمن آنکه فرهنگ سازی می تواند پیش نیازی برای بهره مندی اقتصادی نیز گردد. زبان هنر می تواند موجب فرهنگ درست شود به تعبیری زبان هنر؛فرهنگ درست را جایگزین می کند.

این اظهارات از سوی دکتر نیکفر در حالی مطرح شده است که بسیاری از افراد و فرهیختگان از وی به عنوان یکی از منتقدین و مخالفین اصلی برگزاری دوره های گذشته تئاتر خیابانی شهروند یاد می کنند!

نیکفر حتی در دوره گذشته این جشنواره کشوری و باشکوه که با حضور نمایندگانی از ۱۲ استان کشور برگزار شد میان مردم و حتی در اختتامیه که مسئولین کشوری و استانی حضور داشتند، حضور نیافت!

مردم فهیم شهرستان لاهیجان حواشی و سنگ اندازی ها در برگزاری هفتمین دوره تئاتر شهروندی لاهیجان را به خوبی به یاد می آورند و نیازی به بازگو کردن آن ها نیست، همین بس که برخی از افراد و رسانه های نزدیک به اشخاص خاص از هیچ تخریبی کم نگذاشتند …. با تمام این حواشی با همت و تلاش دلسوزان شهر، هنرمندان و هنر دوستان، هفتمین دوره از جشنواره نیز پرشور تر و با قدرت تر از دوره های گذشته برگزار شد.

دکتر نیکفر همچنین در ادامه این نشست صمیمی روز گذشته گفت: برای درک صحیح از جامعه هنری بهترین روش گفتگو و حضور در برنامه ها می باشد آنگاه شاهد خواهیم بود که چگونه هنرمندان بدون هیچ چشم داشتی در شهرستان فعالیت کرده و تلاش می کنند تا در راستای ارتقای هنر و فرهنگ تاثیر گذار باشند.

قطعا همینطور بوده و خواهد بود چرا که بسیار زیادند اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که بدون وابستگی مادی و معنوی به اشخاص خاص! و بدون هیچ چشم داشتی در راستای ارتقای هنر، فرهنگ و آگاهی بخشی شهرستان لاهیجان تلاش می کنند.

حال مخاطبین گرامی و فرهیخته «بامردم» را به بازخوانی خبر منتشر شده در تدبیر شرق با عنوان «همه آمده بودند غیر از یک نفر!» دعوت می کنیم.

این خبر سال گذشته پس از برگزاری هفتمین دوره تئاتر شهروند منتشر شده بود.

همه آمده بودند غیر از یک نفر!

در امتداد خط تخریبی که پس از انتخابات مجلس ، اینبار برعلیه تنی چند از اعضای شورای شهر و شهردار بوجود آمد

جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان باهمه بی مهریهایی که پیدا و پنهان نسبت به آن روا شد ، چند روزیست که با معرفی برترین های خود به پایان رسیده.

جشنواره ای کشوری و باشکوه با حضور نمایندگانی از ۱۲ استان کشور.

جشنواره ای که مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بدرستی به یکی از مشخصه های آن اشاره کرد؛ انبوه تماشاگران و استقبالهای خوب از برگزاری نمایشها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت دولت و مجموعه استان از هر اتفاقی که موجب شادی مردم باشد حمایت میکند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی علی رغم سیگنالهای منفی که از زیرمجموعه خود دریافت میکرد اما باز هم تاکید کرد لاهیجان در تئاتر خیابانی سالهاست که در کشور مطرح است

فرماندار از تئاتر خیابانی بعنوان عاملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی یاد کرد

شهردار هم گفت که پس از هفت سال تجربه موفق کشوری باید تلاش کرد جایگاه جشنواره تئاتر خیابانی را به سطح بین المللی ارتقا داد

همه اینها دلایلی بر اهمیت ، شکوه، تاثیرگذاری و داشتن همه مولفه های مثبت برگزاری یک همایش یا جشنواره قابل اعتنا در یک شهرستان است. جشنواره ای که علاوه بر حضور چهره های مطرح هنر تئاتر کشور و استان در آن ، چه در زمان برگزاری و اجرای تئاتر ها و چه در روز اختتامیه بسیاری از چهره های فرهنگی ، هنری و حتی سیاسی شهرستان و استان را در خود جای داده بود. در کنار همه اینها خیل مشتاقان و علاقمندان هنر و هنرمندان بود که در تمام سه روز برگزاری نمایشها مشتاقانه حتی در زیر رگبارهای باران آن روزها به تماشای هنر می ایستادند و در نبود کمترین امکانات رفاهی از برگزاری جشنواره حمایت میکردند.از همه قشر هم بودند؛ سالخوردگان، دختران و پسران نوجوان و جوان، حتی مادری با نوزاد در بغل یا دخترکی که دست در دست پدر با تماشای هنر هنرمندان تئاتر میخندید و پدر با دیدن چهره فرزند غرق در رضایت بود.

در این بین اما موضوعی کاملا به چشم می آمد.عدم حضور نماینده محترم مردم در بین آنان. نماینده ای که خیلی خوب حضور در بین توده های مردم را از طریق رسانه های همراهش به تصویر میکشد کوچکترین عکس العملی نسبت به برگزاری جشنواره نداشت؛ اگر به دیدن نمایشها رغبتی نداشت حتی به دیدن مردمی که به تماشای هنر ایستاده بودند هم نرفت؛ کاری که در گذشته در برگزاری همایشهای دیگر در سطح شهرستان به وفور انجام میداد و خبرها و تصاویر آن از طریق کانال تلگرامی ایشان پخش میشد. دیدار با یک برادر معلول و نشسته بر روی ویلچر در حاشیه استخر هنگام برگزاری جشنی یا دلجویی از پیرمردی در زمان برگزاری همایشی و…

بیایید کمی به عقب برگردیم.گروهی بسیار محدود که تعدادشان به اندازه انگشتان دو دست هم نیست ، بیش فعال و پرمدعا در فضای مجازی از مدتها پیش بخاطر رسیدن به اهداف شخصی و تخریب شورا و شهرداری در صدد سیاه نمایی نسبت به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در لاهیجان بودند.این گروهک محدود همه کار کردند. از تخریب شخصی افراد تا غوغا و جنجال بر سر عدم حضور عده ای در جشنواره و فریاد وا مصیبتا در روزهای آخر.نکته ای که همواره در فضای رسانه ای اینان موج میزند ، مشورت دادن به جناب نماینده محترم و دفاع از ایشان در مقولات مختلف می باشد.

اما یک سئوال از جناب آقای نیکفر : واقعا جناب نماینده بخاطر مشورتهایی که از این افراد میگیرند در همایش شرکت نکردند؟ آیا واقعا نگاه نماینده به جشنواره لاهیجان از دریچه ذهنی این افراد بوده؟

باید به استحضار نماینده محترم رساند همه این افراد چه در زمان برگزاری جشنواره و چه در روز اختتامیه همراه مردم بودند و مشتاق عکس گرفتن با هنرمندان کشور و حضور در کنار آنان.

جای نماینده مردم در بین مردم خالی بود جناب نیکفر

جدیدا بگوش میرسید که جناب نماینده با این گروه ارتباط چندانی ندارند و وقعی به درخواستهایشان نمی نهند حتی عنوان شده بود که جناب نماینده در جلسه ای خصوصی زمان ملاقات با این عده را محدود کرده بودند اما حرف شنوی از این افراد در زمان برگزاری چنین جشنواره ای باشکوه و کشوری معنی دیگری داشت. حرف شنوی از کسانی که در پیشگاه نماینده محترم مردم ، نسبت به برگزاری چنین جشنواره ای سیاه نمایی میکردند اما خود همه جا حضور داشتند و در حال رقابت برای عکس یادگاری گرفتن در حالتهای مختلف بودند چه معنی میتواند داشته باشد؟
همه بودند جناب نیکفر فقط شما نبودید.

ان الله مع الصابرین


در روزهای آینده مصاحبه های ویدیوئی اختصاصی «بامردم» با شهروندان و گردشگران شهرستان لاهیجان در رابطه با هفتمین دوره تئاتر شهروند منتشر خواهد شد.

  1. خیراندیش

    درود بر شما ممنونم از یادآوری این موضوع …
    متاسفیم برای ایشان

  2. محمد

    هنر برای این ها خلاصه می شود در تتلو!

  3. ناشناس

    برادر خیلی خودت را خسته کردی با این ادبیات بی سر و ته که معلوم نبود چه چیز میخواهی بگویی، کسی با این دری بری ها بزرگ نشده تا تو بشی امیدوارم خداوند شفات بده.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.