جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اهمیت تعاون بر هیچ کس پوشیده نیست | تاکید بر عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان
    18 شهریور 1396 - 1:25
    شناسه : 85250
    0

    رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان گفت: دولت تدبیر و امید در راستای واگذاری بخشی از اقتصاد به تعاونی ها و بخش خصوصی تلاش های بسیاری انجام داده، یکی از این موارد تاکید بر تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران ها در شهرستان ها بوده است. اختصاصی «بامردم»،  محمدرضا بشردوست در سخنرانی پیش […]

    پ
    پ

    رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لاهیجان گفت: دولت تدبیر و امید در راستای واگذاری بخشی از اقتصاد به تعاونی ها و بخش خصوصی تلاش های بسیاری انجام داده، یکی از این موارد تاکید بر تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران ها در شهرستان ها بوده است.

    بشردوست رییس اداره کار لاهیجان - اهمیت تعاون بر هیچ کس پوشیده نیست | تاکید بر عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان - بامردم

    اختصاصی «بامردم»،  محمدرضا بشردوست در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لاهیجان (+خطبه های نماز جمعه) با گرامیداشت هفته تعاون عنوان کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ازیازدهم تا هفدهم شهریور هر سال به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، امروزه اهمیت تعاون بر هیچ کس پوشیده نیست حتی در آموزه های دین مبین اسلام و قرآن کریم نیز به تعاون اشاره شده است.

    وی با اشاره به دیدار اخیر خود با امام جمعه شهرستان لاهیجان افزود: با ورود ایشان دلگرمی و وفاقی میان مردم به وجود امده است، در دیدار اخیر بنده با ایشان، ضمن سفارش به تعاون و تعاونگری فرمودند چقدر خوب است که با یکدیگر همکاری و تعاون داشته باشیم تا دلهایمان به هم نزدیک شود.

    رییس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی لاهیجان گفت: تعاونی ها یکی از سه بخش اصلی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است، در دو بخش دیگر دولتی و خصوصی معمولا دچار مشکلاتی هستیم چون همیشه اقتصاد ما متکی به اقتصاد دولتی بوده است.

    وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بار ها تاکید کرده اند که اقتصاد ما باید درون زا باشد، در این نوع اقتصاد تعاونی ها و بخش خصوصی اقتصاد را در دست می گیرند و نقش دولت در این نوع اقتصاد کمرنگ تر می شود، در راستای منویات مقام معظم رهبری قرار بر این بوده است که 25 درصد اقتصاد کشور به بخش تعاونی ها اختصاص پیدا کند که تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

    بشردوست تصریح کرد: معمولا افراد در انجام امور به تنهایی به نتیجه مورد نظر نمی رسند اما وقتی جمعی از افراد تعاونی تشکیل دهند با همفکری یکدیگر می توانند بهتر رشد کرده و به نتیجه مورد نظر دست یابند.

    رییس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی لاهیجان گفت: دولت تدبیر و امید در راستای واگذاری بخشی از اقتصاد به تعاونی ها و بخش خصوصی تلاش های بسیاری انجام داده، یکی از این موارد تاکید بر تاسیس شرکت های تعاونی توسعه عمران ها در شهرستان ها بوده است.

    وی درباه قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی گفت: این قانون در سال 89 به تصویب مجلس رسید. رشد و توسعه اقتصادی کشورها در گرو اجرای پروژه های مختلف زیرساختی و تولیدی وخدماتی بوده و افزایش کارایی و کیفیت از جمله اهداف اصلی است.

    بشردوست عنوان کرد: این شرکت به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی به فعالیت های اقتصادی، انجام طرح هایی که به دلیل افزونه زا (رانت زا) بودن آنها، قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند تشکیل می شود.

    وی افزود: محدودیت منابع بودجه ای دولت ها برای تامین مالی پروژه های بزرگ و همچنین تقاضای زیاد موجود در زمینه سرمایه گذاری در این پروژه ها، کشورها را بر آن داشته تا تمام تلاش خود را در بهره گیری از مشارکت فعال بخش های غیردولتی و ایجاد فضای رقابتی مناسب برای فعالیت آنها به کار بندند که این تلاش ها در قالب مشارکت های بخش غیردولتی متبلور شده و موجب تسریع در روند توسعه اقتصادی کشور ها خواهد شد.

    همچنین در آخرین روز از هفته تعاون ریاست اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی لاهیجان بهمراه جمعی ازتعاونگران در نمازجمعه این هفته شرکت کردند.

    تعاونگران لاهیجان در نماز جمعه - اهمیت تعاون بر هیچ کس پوشیده نیست | تاکید بر عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان - بامردم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.