×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

گردنه حیران - برخی مدیران ارشد کشوری متهمان اصلی زمین‎‌خواری گردنه حیران آستارا | ساخت غیرقانونی ۷هزار خانه در روستای زیارت و ۵۰۰ خانه در گردنه حیران - گردنه حیران

نماینده مجلس دهم گفت: اکثر زمین خواری ها در مناطق روستای زیارت و گردنه حیران ازسوی منابع طبیعی و دستگاه های نظارتی صورت گرفته است.

عزت الله یوسفیان ملا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  اینکه زمین های جدیدی در طی چند ماه گذشته تصرف نشده است،گفت: این موضوع به آن معنا است که خوشبختانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامات قابل قبولی را دراین  بخش انجام داد، بنابراین پرونده جدیدی در بحث زمین خواری نداریم؛ اما در بسیاری نقاط تخلفات عدیده ای انجام شده که بدون پیگیری و اقدام باقی مانده است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، افزود: تعداد خانه های مسکونی در گردنه حیران از ۳۸  به بیش از ۵۰۰ خانه افزایش پیدا کرده است، متاسفانه ساخت و سازهای بسیاری از سوی مسئولان و مدیران ارشد کشوری دراین منطقه انجام شده است؛ یا در روستای زیارت استان گیلان  ۶ خانه به ۷ هزار خانه افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اکثر زمین خواری ها دراین مناطق از سوی افرادی انجام شده که نظار بر امور زمین هستند، به عنوان مثال از طرف سازمان منابع طبیعی و یا دستگاه های نظارتی زمین خواری ها صورت گرفته ، این درحالی است که این نهادها باید با تصرفات برخورد کنند.

یوسفیان ملا با انتقاد از اینکه به این مسائل هنوز رسیدگی نشده است، گفت: این پرونده ها مربوط به دوره گذشته مجلس است، گزارش هایی مطرح شده اما اقدامی اساسی درجهت تعیین تکلیف آنها انجام نشده است؛ البته درگردنه حیران پس از ارایه گزارش تخریب ها و قلع و قمع هایی صورت گرفت، اما عملا هیچ اتفاقی رخ نداده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: مردم انتظاردارند که اگر دستگاه های نظارتی و صاحبان اختیار این اراضی اقدام به زمین خواری کردند، برخوردهای اساسی با آنها صورت گیرد؛ ضمن اینکه قوانین دراین حوزه از کارایی لازم برخوردار است، اما مسئولان توجهی به مسائل ندارند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: شب گذشته درجلسه این ستاد درخصوص روستای زیارت تذکرهای لازم  به مسئولان داده شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.