شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • روش کاهش وزن انقلابی که هرگز ناامیدتان نمی‌کند!
    05 مهر 1396 - 13:59
    شناسه : 91770
    1

    روش کاهش وزن بی نتیجه با این روش انقلابی حتما جواب می دهد رژیم گرفتن همیشه کار طاقت فرسایی است. به هر دلیلی که شخص اضافه وزن داشته باشد: ژنتیک، بیماری، میانسالی و … همه دل شان می خواهد اندامی متناسب و بدنی سالم داشته باشند. شخص معمولا چند ماهی رژیم می گیرد و گرچه […]

    پ
    پ

    وزن ترازو - روش کاهش وزن انقلابی که هرگز ناامیدتان نمی‌کند! - کاهش

    روش کاهش وزن بی نتیجه با این روش انقلابی حتما جواب می دهد

    رژیم گرفتن همیشه کار طاقت فرسایی است. به هر دلیلی که شخص اضافه وزن داشته باشد: ژنتیک، بیماری، میانسالی و … همه دل شان می خواهد اندامی متناسب و بدنی سالم داشته باشند. شخص معمولا چند ماهی رژیم می گیرد و گرچه می داند چربی هایی که سال ها ذخیره شده اند برای از بین رفتن نیاز به زمان دارند، ولی بعد از مدتی خسته می شود.

    مشکل آن جا بیشتر می شود که حداقل ماه اول تغییر چندانی مشاهده نمی شود. حتی اگر بعد از یک ماه هم تغییری در بدن مشاهده شود معمولا بعد از مدتی با وجود رعایت رژیم فرد احساس می کند دیگر کاهش وزنی وجود ندارد و وزنش ثابت مانده و تکان نمی خورد. حتی با وجودی که فعالیت های بدنی ادامه دارد، فرد انگیزه اش را در حفظ رژیم غذایی از دست می دهد. محکوم می شود یا به یک رژیم خسته کننده دائم یا از خیال رژیم و تناسب اندام بگذرد و اندام نامتناسب و عواقب آن را تحمل کند.

    ولی امروز جدیدترین، موثرترین و راحت ترین روش رژیم کاهش وزن را که همین چند روز پیش به طور علمی و رسمی معرفی شد نت نوشت در اختیار شما می گذارد.
    تحقیقی هیجان انگیز

    این تحقیق در روش کاهش وزن در دانشکده علوم سلامتی دانشگاه استرالیایی تاسمانیا توسط پروفسور نوئلا بیرنه Nuala Byrne انجام شد و هفته پیش به عنوان آخرین دستاورد علمی کاهش وزن در مجله پزشکی International Journal of Obesity چاپ شد.

    این تحقیق با کمک چندین شرکت کننده مرد چاق ۲۵ تا ۵۴ ساله به مدت ۱۶ هفته انجام شد. افراد به دو گروه تقسیم شدند.

    گروه اول در تمام مدت ۴ ماه یک رژیم کنترل شده کم کالری داشتند.

    گروه دوم دو هفته رژیم کنترل شده داشتند و دو هفته رژیم نداشتند.

    نتیجه جالب بود. گروه دوم پس از ۴ ماه به میزان ۸ کیلوگرم وزن بیشتری از دست داده بودند.

    رژیم متناوب دو هفته ای

    نتیجه ها دو ماه بعد از اتمام آزمایش بازهم جالب و قابل توجه بود. آزمایش ۴ ماه طول کشیده بود. ولی محققان با بررسی وضعیت کاهش وزن این افراد متوجه شدند حتی شش ماه بعد از اتمام آزمایش افراد گروه دوم باز هم وزن بیشتری از دست داده بودند.
    علت چیست؟

    وقتی شخص رژیم می گیرد و کالری کمتری مصرف می کند بدن نوعی واکنش زیستی نشان می دهد که به آن قحطی گفته می شود. یعنی بدن فکر می کند برایش قحطی اتفاق می افتد و با کم دریافت کردن کالری سعی می کند کالری کمتری هم بسوزاند. در واقع بدن سعی می کند تا در مصرف کالری صرفه جویی کند تا مبادا با کمبود انرژی مواجه شود. این عکس العمل چیزی نیست که شخص بتواند کنترل کند. بلکه عکس العملی غریزی است که بدن همه موجودات زنده برای ادامه حیات از خود نشان می دهد.
    یک گزینه عالی

    پروفسور بیرنه تحقیقات دیگری هم انجام داد تا ببیند آیا زمان کوتاه تری مثلا یک هفته موفقیت آمیز است یا نه. جواب منفی بود. به همین دلیل یافته او در حال حاضر به عنوان بهترین گزینه کاهش وزن یعنی دو هفته رژیم کم کالری و دو هفته بدون رژیم در جوامع علمی مطرح شده است. به این ترتیب بدن همیشه با تغییرات متناوبی مواجه می شود، به یک روش عادت نمی کند و این تغییرات باعث کالری سوزی بیشتر می شود.

    در نت نوشت مقالات متعدد در مورد کاهش وزن، تناسب اندام، انتخاب رژیم مناسب و رژیم های متنوع غذایی و همین طور فعالیت های بدنی مفید و اطلاعات تغذیه ای برای سوخت و ساز سلولی بیشتر برایتان نوشته ایم. با انتخاب یک رژیم مناسب وضعیت جسمی تان و این بار با روش رژیم متناوت دو هفته ای به وزن دلخواه خود برسید.

    حتما تجربه رژیم خود و این روش کاهش وزن را با ما در میان بگذارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.