پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طراحی و ساخت ربات شناور در دانشگاه گیلان
    22 تیر 1395 - 12:20
    شناسه : 9606
    1

    رئیس دانشگاه گیلان از اجرای طرح ساخت ربات شناور به منظور جمع‌آوری‌ گیاه سنبل آبی در تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها در این دانشگاه خبر داد. به گزارش بامردم، احمد رضی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به هجوم گیاه سنبل آبی به تالاب‌های این استان اظهار کرد: طرح ربات شناور روی آب در دانشگاه […]

    پ
    پ

    رئیس دانشگاه گیلان از اجرای طرح ساخت ربات شناور به منظور جمع‌آوری‌ گیاه سنبل آبی در تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها در این دانشگاه خبر داد.

    به گزارش بامردم، احمد رضی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به هجوم گیاه سنبل آبی به تالاب‌های این استان اظهار کرد: طرح ربات شناور روی آب در دانشگاه گیلان اجرایی شده است.

    وی به ساخت نمونه آزمایشگاهی ربات شناور روی آب در دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: طرح ساخت ربات جمع‌آوری کننده گیاه سنبل آبی در دانشگاه مذکور اجرایی شده است.

    رضی متذکر شد: حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه در ساخت ربات شناور به منظور جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در تالاب‌های گیلان بسیار تاثیرگذار است.

    *مبارزه با سنبل آبی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها انجام شود

    استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور بر مبارزه با گیاه سنبل آبی با اندیشه جهادی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه برای مبارزه با سنبل آبی حائز اهمیت است.

    محمدعلی نجفی، کمک دولت برای مبارزه با گیاه سنبل آبی در گیلان را مهم عنوان کرد و افزود: آمادگی کامل برای مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی در استان وجود دارد.

    وی، خواستار ممنوعیت فروش گیاه سنبل آبی در گیلان شد و بیان کرد: مبارزه با گیاه سنبل آبی نیازمند سرعت عمل دستگاه‌های مربوطه است.

    استاندار گیلان با اشاره به خرید دستگاه جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در تالاب‌های استان، تصریح کرد: سالانه دو هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی گیلان هزینه می‌شود و برای خرید دستگاه جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در استان نباید مشکلی وجود داشته باشد.

    نجفی در ادامه به وضعیت کشت زیتون در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تولید زیتون در استان‌های دیگر بسیار بیشتر از گیلان است و در این زمینه باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه کشت زیتون در گیلان در شهرستان رودبار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نام زیتون با رودبار همراه شده و تمام مسافرانی که از رودبار عبور می‌کنند علاقمند به خرید زیتون و روغن آن در این شهرستان هستند.

    استاندار گیلان، زیتون را فرصت خوبی برای رونق اقتصادی در رودبار خواند و اظهار کرد: خرید محصول، افزایش کیفیت و مبارزه با آفت مگس زیتون از موضوع‌های مهم در توسعه باغ‌های زیتون در رودبار است.

    نجفی به توزیع «کارت زرد» برای مبارزه با آفت مگس زیتون بین باغداران رودباری اشاره کرد و گفت: کارت‌های مذکور به صورت رایگان بین باغداران توزیع شود تا به زیتون‌کاران آسیب کمتری وارد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.