شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41464 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رژیم سالم خوری برای لاغری
    02 مهر 1402 - 14:57
    شناسه : 264445
    1

    این روزها افراد زیادی را می توان یافت که سعی دارند تا با یک رژیم غذایی مناسب به لاغری دست یابند. رژیم های سالم خوری بایستی مجموعه ویژگی های خاصی داشته باشند و از قوانین بسیار مهمی نیز تبعیت نمایند. به طور کلی موادغذایی مهمی که باید حتما در برنامه غذایی سالم قرار گیرند شامل پروتئین ها، لبنیات، حبوبات، غلات کامل و سبزیجات می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر این برنامه های غذایی خواهیم پرداخت.

    پ
    پ

    رژیم سالم خوری برای لاغری چیست؟

    رژیم سالم خوری اشاره به یک سبک غذایی سالم دارد که با استفاده از آن می توانید طی مدت زمان مشخصی به لاغری دست یابید. این رژیم ها براساس قوانین خاصی تنظیم می شوند و بدون وارد ساختن آسیب خاصی به بدنتان می توانند به شما در کاهش وزن و لاغری کمک کنند. فرایند این رژیم می تواند طی 6 ماه بر روی بدن شما اثرات قابل توجهی داشته باشد.

    برای بهره مندی از چنین رژیم هایی بایستی حتما از متخصصین تغذیه کمک بگیرید تا در ادامه با مشکلات خاصی مواجه نشوید. عدم توجه به این موضوع نه تنها موجب لاغری شما نخواهد شد؛ بلکه احتمال چاقی بیشتر را نیز افزایش می دهد. این رژیم ها با توجه به میزان فعالیت های روزانه میزان کالری دریافتی را مشخص می کنند تا با مصرف هر ماده غذایی خاصی به انرژی بالایی دست یابید. پرسشی که مطرح می گردد این است که چنین شرایطی چه اهمیتی دارد؟

    در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که برنامه رژیم لاغری اگر کاملا اصولی طراحی گردد به بدن شما اجازه ذخیره چربی را نخواهد داد. در این برنامه موادغذایی متنوعی را شاهد خواهید بود که مصرف آن ها علاوه بر کاهش وزن سلامت جسم و ذهن شما را نیز تامین می سازد.

    word image 264445 1 - رژیم سالم خوری برای لاغری - رژیم

    نکات بسیار مهم رژیم سالم خوری

    در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی نکات بسیار مهمی از رژیم سالم خوری لاغری پرداخته و در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. این رژیم ها دارای تکنیک ها و اصول خاصی برای لاغری هستند. به موجب استفاده از آن ها قادر خواهید بود تا با چگونگی افزایش مصرف موادغذایی سالم بیشتر آشنا شده و تمام تمرکز خود را بر روی تامین سلامت بدنتان معطوف سازید.

    توصیه داریم حتما در کنار این رژیم ها از برنامه های ورزشی مناسب نیز استفاده کنید تا طی مدت زمان کوتاهی به نتایج موردانتظار خود دست یابید. توجه داشته باشید که رژیم شما بایستی دارای موادغذایی سالم و متنوعی باشد تا نیازهای غذایی بدنتان را به بهترین حالت ممکن تامین سازد. کارشناسان و متخصصین ما در مجموعه جمفیت قادرند تا با بررسی اهداف و سبک غذایی شما بهترین برنامه های غذایی را در اختیارتان قرار دهند.

    بهترین موادغذایی برای رژیم سالم خوری لاغری

    رژیم های سالم خوری دربردارنده یک مجموعه موادغذایی سالم هستند که مصرف آن ها از مهم ترین نکات چنین رژیم هایی به شمار می رود. این موادغذایی شامل موارد زیر می شوند که در رژیم چاقی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

    پروتئین

    پروتئین ها از مهم ترین موادغذایی در رژیم های سالم خوری هستند؛ اما باید بدون چربی باشند. پروتئین های بدون چربی با خواص بی نظیر خود می توانند قند خون را تثبیت نموده و هوس های غذایی را نیز کاهش دهند؛ بنابراین قرارگیری آن ها در رژیم دیابتی ها نیز بسیار اهمیت دارد. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به منابع مهم پروتئین داشته باشیم می توان گوشت گاو، بوقلمون، مرغ و حبوبات را نام برد. این منابع سرشار از فیبر نیز هستند. فیبرها با ایجاد حالت سیری مانع از پرخوری شما خواهند شد.

    word image 264445 2 - رژیم سالم خوری برای لاغری - رژیم

    سبزیجات

    یک رژیم غذایی سالم برای لاغری باید حتما دارای سبزیجات باشد؛ زیرا سبزیجات اثرات بسیار مثبتی بر لاغری و کاهش وزن دارند. از بهترین سبزیجات مناسب برای لاغری می توان به کلم بروکلی و گل کلم اشاره نمود که دارای ویتامین و فیبر بسیار زیادی نیز هستند. این سبزیجات قادرند تا مواد مغذی موردنیاز بدن شما را تامین ساخته و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری های گوارشی را نیز کاهش دهند. نکته ای که بایستی به آن توجه داشته باشید این است که سبزیجاتی که از برگ هایی تیره برخوردار هستند می توانند پروتئین بیشتری را به بدن شما انتقال دهند.

    نان سبوس دار

    نان های سبوس دار می توانند به شما در لاغری و کاهش وزن کمک های شایانی نمایند؛ اما این تنها خواص آن ها نیست. با مصرف غلات سبوس دار می توانید احتمال ابتلا به بیماری هایی همچون سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش داده و در این راستا گام های مثبتی بردارید. نان های سبوس دار منبعی غنی از موادمعدنی و فیبر بوده و می توانند روی، آهن و منگنز موردنیاز بدن شما را تامین سازند.

    حبوبات

    حبوبات می توانند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و موجب عدم تمایل شما به پرخوری شوند. شما با مصرف حبوبات می توانید فیبر موردنیاز بدن خود را نیز دریافت نموده و زمینه های افزایش سیری را فراهم سازید.

    word image 264445 3 - رژیم سالم خوری برای لاغری - رژیم

    لبنیات

    توصیه داریم حتما در برنامه غذایی خود لبنیات را قرار دهید؛ زیرا لبنیات مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی دارند. لبنیات شامل ماست، دوغ، شیر و کره می شوند که مصرف روزانه آن ها بسیار توصیه می گردد. لبنیات می توانند سلامت استخوان های شما را تامین ساخته و مانع از ایجاد پوکی استخوان شوند. این مواد غذایی حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند و اگر با این باکتری ها آشنایی داشته باشید می دانید که اثرات زیادی بر بهبود عملکرد روده ها و سیستم گوارشی دارند. سلامت سیستم گوارشی موجب هضم بهتر غذاها و در ادامه لاغری شما خواهد شد.

    ویژگی های بارز رژیم غذایی سالم

    رژیم های غذایی سالم برای لاغری ویژگی های خاصی دارند و همین ویژگی ها موجب حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن شده و شادابی و طراوت پوست و مو شما را نیز تامین می سازند. مهم ترین ویژگی های یک رژیم مناسب به شرح زیر هستند.

    • حدود 50 درصد از حجم وعده ها را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند.
    • دارای مقادیر بسیار کمی قند هستند.
    • در سه وعده غذایی حدود 28 درصد پروتئین دارند.
    • دارای 30 گرم فیبر در شبانه روز هستند.
    • 21 درصد چربی در یک روز دارند.
    • حاوی کمتر از 5 گرم نمک هستند.

    کلام آخر

    در این مطلب به بررسی موادغذایی موجود در رژیم سالم خوری پرداختیم. همان گونه که بیان شد یک رژیم سالم با تامین پروتئین، فیبر و کربوهیدرات موردنیاز بدن مانع از پرخوری شما خواهد شد. این رژیم ها ویژگی های خاصی دارند و با کاهش احساس گرسنگی می توانند به شما در لاغری کمک های شایانی نمایند.

    سوالات متداول

    لبنیات چگونه موجب لاغری می شوند؟

    لبنیات در ساختار خود باکتری های پروبیوتیک دارند و این باکتری ها عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و به این ترتیب موجب لاغری شما خواهند شد.

    چرا مصرف فیبر برای لاغری اهمیت دارد؟

    فیبرها موجب کاهش احساس گرسنگی شده و حالت سیری را در شما ایجاد می کنند؛ به همین جهت مصرف آن ها برای لاغری بسیار اهمیت دارد.

    یک رژیم سالم خوری برای لاغری حاوی چه موادغذایی است؟

    این رژیم ها دارای موادغذایی متنوعی همچون پروتئین، سبزیجات، لبنیات، حبوبات و غلات سبوس دار هستند.

    چند درصد از حجم وعده های غذایی بایستی به کربوهیدرات اختصاص یابد؟

    شما باید حدود 50 درصد از حجم وعده های غذایی خود را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.