یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین صرافی برای معاملات رمزارزها کدام است؟
    28 بهمن 1402 - 17:50
    شناسه : 274225
    1

    در سال‌های اخیر با رشد بسیار سریع بازار ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی نیز پدیدار شدند. با وجود اینکه این صرافی‌ها ویژگی‌های مشترکی که با یکدیگر دارند از برخی جهات نیز بسیار متفاوت از یکدیگرند و امکانات معاملاتی متفاوتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

    پ
    پ

    images 1708162478 65d07dae2a363 - بهترین صرافی برای معاملات رمزارزها کدام است؟ - بهترین صرافی

    در سال‌های اخیر با رشد بسیار سریع بازار ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی نیز پدیدار شدند. با وجود اینکه این صرافی‌ها ویژگی‌های مشترکی که با یکدیگر دارند از برخی جهات نیز بسیار متفاوت از یکدیگرند و امکانات معاملاتی متفاوتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

    جهت انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال از میان تعداد بی‌شمار صرافی‌های موجود، بهتر است با امکانات و ویژگی‌های صرافی‌ها آشنا شویم. در ادامه این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

    صرافی ارز دیجیتال چیست؟

    صرافی ارز دیجیتال در واقع به عنوان یک واسطه میان معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. معامله‌گران می‌توانند از طریق این صرافی‌ها و با استفاده از پلتفرم معاملاتی آن‌ها معاملات خود را مدیریت کرده و به خرید و فروش رمز ارزها بپردازند.

    در ازای این خدمات ارائه شده توسط صرافی آن‌ها از مشتریان خود کارمزد معاملاتی و کمیسیون دریافت کرده و از این طریق هزینه‌های خود را تامین می‌کنند. بنابراین یک معامله‌گر برای تامین امنیت سرمایه خود و سهولت در انجام مبادلات بهتر است تحقیقات لازم را برای پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال انجام دهد.

    انواع صرافی‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن

    صرافی‌های ارز دیجیتال به طور کلی به دو دسته خارجی و ایرانی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

    ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

    صرافی‌های خارجی ویژگی‌های بسیار زیادی داشته که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

    شفافیت

    صرافی‌های خارجی از شفافیت مالی بالایی برخوردار هستند و آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

    کارمزد متعادل

    کارمزد معاملاتی در صرافی‌های مختلف متفاوت بوده و معمولا بهترین صرافی‌های خارجی کارمزد معاملاتی مناسبی را از کاربران خود دریافت می‌کنند.

    امنیت بالا

    بهترین صرافی‌های خارجی از امنیت بالایی برخوردار بوده و برای تامین امنیت سرمایه کاربران روش‌های مختلفی مانند تاییدیه ورود دو مرحله ای، ارسال پیامک تایید و یا ایمیل و… استفاده می‌کنند.

    تنوع روش واریز و برداشت

    توع در روش‌های واریز و پرداخت می‌تواند در سهولت تراکنش موثر بوده و در کمترین زمان ممکن عملیات مورد نظر قابل اجرا باشد.

    پشتیبانی قوی

    معمولا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال تیم پشتیبانی قدرتمندی داشته به طوریکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از روش‌های مختلفی در صدد رفع مشکل کاربران بر خواهند آمد.

    تنوع در توکن‌های معاملاتی

    بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال از تعداد توکن معاملاتی زیادی پشتیبانی کرده و در نتیجه حق انتخاب گسترده‌تری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بنابراین معامله‌گران می‌توانند از فرصت‌های بیشتری استفاده کرده و سود‌های بیشتری از بازار را به دست بیاورند.

    حجم معاملات

    به طور کلی صرافی‌های خارجی نسبت به صرافی های ایرانی حجم معاملات بسیار بیشتری داشته و بر همین اساس حجم نقدینگی بسیار بالا است. این امر باعث می‌شود که معامله‌گر با خیالی آسوده، در هر زمان از شبانه‌روز دارایی مورد نظر خود را بخرد و یا به فروش برساند.

    ویژگی‌های بهترین صرافی‌های ایرانی

    صرافی‌های ایرانی به نسبت انواع خارجی شفافیت مالی چندان مناسبی نداشته اما با توجه به آنکه در شرایط تحریم و در گذشته نیز برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال حساب بسیاری از ایرانیان را مسدود کرده و با ایران قطع همکاری کرده‌اند، امنیت صرافی‌های داخلی بسیار بیشتر از صرافی‌های خارجی هستند.

    بنابراین می‌توان با ثبت نام در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نه تنها از خطر مسدود شدن حساب دور بمانیم؛ بلکه از پشتیبانی حساب نیز بهره‌مند شویم. به طور کلی برای پیدا کردن بهترین صرافی ایرانی بهتر است به چند ویژگی اصلی زیر توجه داشته باشیم.

    امنیت

    امنیت یک صرافی مهم‌ترین ویژگی آن به شمار می‌آید. بهترین صرافی‌ها معمولا از کیف پول‌های سرد برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال استفاده کرده و یا بخش کمی از سرمایه‌ها را در کیف پول‌های گرم ذخیره می‌کنند. از طرف دیگر صرافی‌های روش‌های مختلفی را برای تامین امنیت ورود به صرافی اتخاذ می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به تایید هویت دو مرحله‌ای، هشدار از طریق پیامک، ایمیل و… اشاره کرد.

    سابقه فعالیت صرافی

    با بررسی سابقه فعالیت یک صرافی می‌توان تا حد زیادی از اعتبار آن اطمینان حاصل کرد. معمولا بهترین صرافی‌ها سالیان زیادی در بازار مالی سابقه فعالیت داشته و سابقه هک شدن، پولشویی و یا کلاهبرداری در آن‌ها وجود ندارد.

    نحوه برخورد صرافی با مشتریان در صورت داشتن سابقه هک

    با وجود اینکه سابقه هک شدن یک صرافی نشان دهنده امنیت پایین آن است اما نحوه برخورد با مشتریان پس از این ماجرا می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. صرافی‌های زیادی وجود داشته‌اند که سابقه هک شدن داشته اما ضرر و زیان کاربران خود را جبران کرده و برای بالا بردن امنیت خود تلاش کرده اند.

    تعداد کاربران صرافی

    تعداد کاربران یک صرافی تا حدودی میزان اعتبار آن را نشان داده و معمولا بهترین صرافی‌ها دارای تعداد بسیار زیادی کاربر فعال هستند.

    فعالیت‌های اجتماعی صرافی

    معمولا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در فضاهای مجازی بسیار فعال بوده و دوره‌های آموزشی رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

    نمونه‌هایی از بهترین صرافی‌های ایرانی و خارجی

    صرافی بینگ ایکس و نوبیتکس دو نمونه از بهترین صرافی‌های حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال به شمار رفته و هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را داشته که در ادامه به بررسی کامل‌تر هر یک خواهیم پرداخت.

    صرافی بینگ ایکس

    images 1708162478 65d07dae31f9e - بهترین صرافی برای معاملات رمزارزها کدام است؟ - بهترین صرافی

    Bing X به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال رد زمینه سوشیال تریدینگ شناخته شده و در ابتدا فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ با نام تجاری Bingbon آغاز کرده و بعده‌ها در سال ۲۰۲۱ نام خود را به بینگ ایکس تغییر داد.

    خدمات گسترده معاملاتی این صرافی مانند امکان انجام معاملات نقدی، فیوچرز و قابلیت کپی تریدینگ به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا آن را تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال کرده است. دفتر مرکزی بینگ ایکس در سنگاپور واقع شده و دامنه آن در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این صرافی آشنا خواهیم شد.

    ویژگی‌ها و امکانات صرافی بینگ ایکس

    حجم معاملات روزانه

    حجم معاملات روزانه یکی از فاکتور‌های قابل توجه جهت انتخاب یک صرافی به شمار می‌آید. صرافی بینگ ایکس در این زمینه عملکرد مناسبی داشته و میلیون‌ها دلار معامله به‌صورت روزانه در آن انجام می‌شود.

    کارمزد معاملاتی

    کارمزد معاملاتی معمولا بخش عمده هزینه‌های معاملاتی را تشکیل داده که معمولا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای جذب بیشتر مشتری این مقدار را تا حد ممکن کاهش می‌دهند. صرافی بینگ ایکس به طور میانگین ۰.۰۴۵ درصد از مشتریان خود کارمزد دریافت کرده و به طور دقیق‌تر میانگین کارمزد معاملاتی در معاملات اسپات ۰.۱ درصد بوده و در معاملات فیوچرز در سفارشات میکر ۰.۰۲ و سفارشات تیکر ۰.۰۵ درصد در نظر گرفته شده است.

    پشتیبانی

    کاربران بینگ ایکس برای ارتباط با تیم پشتیبانی بینگ ایکس می‌توانند از طریق ثبت تیکت، چت آنلاین و یا شبکه مجازی تلگرام اقدام کرده و به صورت ۲۴ساعته از خدمات آن‌ها بهره ببرند. لازم به ذکر است که این صرافی از زبان فارسی نیز پشتیبانی کرده و ایرانیان می‌توانند به راحتی سوالات خود را به زبان فارسی بپرسند.

    میانگین سرعت پاسخگویی تیم پشتیبانی از طریق چت آنلاین بین ۵ تا ۱۰ دقیقه برآورد شده که نسبتا مناسب به نظر می‌آید.

    تنوع در تعداد توکن

    معمولا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال معمولا جهت فراهم کردن فرصت‌های بیشتر معاملاتی برای کاربران خود تعداد توکن‌های متنوعی را در صرافی لیست کرده و بینگ ایکس نیز با ارائه بیش از ۵۳۰ توکن معاملاتی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

    پشتیبانی از واحد ریال

    صرافی بینگ ایکس از معدود صرافی‌های خارجی به شمار آمده که از واحد ریال پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند قیمت برخی رمز ارزها را بر اساس واحد ریال نیز مشاهده کنند.

    معامله بدون احراز هویت

    در صرافی بینگ ایکس کاربران می‌توانند بدون احراز هویت اقدام به معامله کرده و تا سقف ۵۰۰۰۰ دلار در روز از حساب خود برداشت کنند.

    ترید در بازار فارکس

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بینگ ایکس این است که امکان معامله برخی از نماد‌های فارکس در این صرافی وجود داشته و علاقه مندان به بازار فارکس می‌توانند در این صرافی نیز به مبادله جفت ارزها بپردازند.

    اتصال به تریدینگ ویو

    یکی دیگر از مزایای بینگ ایکس که آن را از بسیاری از دیگر صرافی‌های تمیز می‌کند امکان اتصال حساب بینگ ایکس به سایت تریدینگ ویو و مدیریت معاملات از طریق این سایت معتبر است.

    صرافی ایرانی نوبیتکس

    صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی بوده که از زمان شروع فعالیت خود در سال ۱۳۹۶ تا به الان توانسته خود را با بسیاری از ویژگی‌های بازار‌های جهانی تطبیق داده و قابلیت‌های خود را به روز کند.

    حجم نسبتا بالای معاملات این صرافی در میان دیگر صرافی‌های ایرانی قابل توجه بوده و بسیاری از ایرانیان نوبیتکس را به عنوان پلتفرم معاملاتی خود انتخاب کرده اند. این صرافی دارای دفتر مرکزی در تهران بوده و دامنه خود را در سال ۲۰۰۲ به ثبت رسانیده است. در ادامه بیشتر با نوبیتکس آشنا خواهیم شد.

    ویژگی‌های صرافی نوبیتکس

    images 1708162478 65d07dae34aa4 - بهترین صرافی برای معاملات رمزارزها کدام است؟ - بهترین صرافی

    توکن‌های معاملاتی

    صرافی نوبیتکس در زمینه تنوع توکن معاملاتی یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که کاربران آن به حدود ۹۷ نماد معاملات در آن دسترسی دارند. این تنوع در تعداد نماد‌های معاملاتی فرصت‌های بیشتری را برای استفاده از ظرفیت بالاتری از بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    کارمزد معاملاتی

    حداکثر کارمزد معاملاتی دریافت شده در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس ۰.۲۵ درصد بوده و بر اساس میزان حجم معاملات در ۳۰ روز گذشته این مقدار متغیر خواهد بود.

    بر این اساس کارمزد‌ها در ۷ پله مختلف تقسیم‌بندی شده که در کمترین حالت ممکن ۰.۰۸ درصد برای حجم معاملات بیش از ۸۰ میلیارد تومان در ۳۰ روز و در بخش میکر بوده و در بیشترین حالت نیز ۰.۲۵ درصد برای حجم معاملات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در ۳۰ روز و در بخش سفارشات تیکر است.

    راه‌های ارتباط با پشتیبانی

    کاربران نوبیتکس می‌توانند از طریق ثبت تیکت، چت آنلاین و تماس تلفنی و به صورت ۲۴ساعته سوالات خود را از تیم پشتیبانی پرسیده که زمان پاسخگویی از طریق چت آنلاین بین ۱ تا ۵ دقیقه، از طریق تماس تلفنی حداکثر ۳ دقیقه و به روش ثبت تیکت حداکثر ۴۸ ساعت کاری به طول خواهد انجامید.

    معامله بدون احراز هویت

    کاربران صرافی بینک ایکس این امکان را دارند که بدون نیاز به احراز هویت در این صرافی فعالیت کرده اما تنها اجازه برداشت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان در روز را خواهند داشت. هر چند با انجام احراز هویت که در سطوح مختلف انجام می‌شود سقف واریز و برداشت در این صرافی متفاوت خواهد.

    سطوح مختلف احراز هویت در نوبیتکس

    احراز هویت در نوبیتکس در سطوح مختلف صورت می‌گیرد که هر یک امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را به کاربران ارائه می‌دهد.

    خلاصه مطلب

    در این نوشته با ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا شده و به بررسی دو تا از بهترین صرافی‌های ایرانی و خارجی پرداختیم. انتخاب یک صرافی مناسب می‌تواند نقش به سزایی در تامین امنیت دارایی‌های دیجیتال داشته و از طرف دیگر باعث افزایش میزان بازدهی معاملات می‌گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.