×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

میان وعده - ۱۰ میان وعده مناسب برای رژیم لاغری | این خوراکی‌ها شما را برای ساعت‌ها سیر نگه می‌دارند - رژیم

به گزارش همشهری آنلاین، شما معمولا پس از خوردن میان وعده‌های ناسالم چندان احساس سیری نمی‌کنید و خیلی زود گرسنه می‌شوید؛ در نتیجه مجددا مجبور می‌شوید به سراغ خوردن مواد غذایی بروید و این روند سبب افزایش وزن و چاقی شما می‌شود. مصرف میان‌وعده‌های مناسب به‌ویژه اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، اهمیت زیادی دارد. این میان‌وعده‌ها می‌تواند تا زمان خوردن وعده‌های اصلی انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و در عین حال سبب شود هنگام مصرف غذای اصلی، حجم کمتری از غذا را میل کنید که این به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

بنابراین در انتخاب میان وعده‌های خود دقت و مواد غذایی را مصرف کنید که علاوه بر کم حجم بودن شما را برای ساعت‌ها سیر نگه می‌دارند:

یک فنجان زغال اخته

زغال اخته علاوه بر این که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، در هر فنجان تنها ۸۳ کالری دارد. ضمن این که میزان سدیم آن نیز صفر است.

یک عدد تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ حاوی ۷۸ کالری به‌علاوه شش گرم پروتئین است. مصرف تخم مرغ با چاشنی‌ها نیازی به اضافه کردن نمک و بالا بردن میزان سدیم در آن ندارد.

شش فنجان پف فیل‌ (پاپ‌کورن)

شش فنجان پاپ کورن  تنها ۱۰۰ کالری دارد. پاپ کورن حاوی مقادیر بالایی فیبر است که باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید.

سه عدد کراکر با پنیر

کلید استفاده از این میان وعده انتخاب کراکرهای سبوس دار است. فیبر موجود در کراکر باعث می‌شود بین وعده‌های اصلی کمتر گرسنه شوید و پنیر موجود در این میان وعده پروتئین و کلسیم برای بدن محیا می‌کند. برای اینکه این میان وعده زیر ۱۰۰ کالری داشته باشد از پنیر کم چرب استفاده کنید.

۱۴ عدد بادام

می‌توانید بدون اینکه از مرز ۱۰۰ کالری بگذرید ۱۴ بادام استفاده کنید. همچنین بادام منبع خوبی از فیبر و پروتئین است.

سیب پخته

با پختن سیب به همان اندازه که نپخته‌ آن ویتامین و فیبر به بدن می‌رساند، از این مواد بهره می‌برید. حتی می‌توانید به سیب پخته خود مقداری دارچین هم اضافه کنید. نگران نباشید دارچین کالری ندارد.

یک سوم فنجان دانه سویا

یک سوم فنجان دانه سویا دارای ۸ گرم پروتئین و ۴ گرم فیبر است. همچنین ۱۰ درصد از آهن مورد نیاز روزانه بدن را هم تامین می‌کند.

سه چهارم فنجان انبه منجمد

مصرف انبه یک راه عالی برای دریافت بتا کاروتن و فیبر است. سه چهارم فنجان آن تنها ۹۰ کالری دارد و ۶۰ درصد از ویتامین ث مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می‌کند.

ماست به همراه دانه‌های آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان به ماست حجم اضافه می‌کند اما تنها ۱۹ کالری دارد. ماست سرشار از پروتئین است و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد. یادتان باشد که از دانه‌های آفتابگردان بدون نمک استفاده کنید مخصوصا اگر مواظب میزان سدیم خود هستید.

۲۰ عدد پسته

۲۰ عدد پسته بخورید و مطمئن باشید تنها ۸۰ کالری گرفته‌اید. همچنین این ۲۰ عدد پسته کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد و سرشار از پروتئین، فیبر و چندین مورد ویتامین و مینرال‌های کلیدی است. برای پرهیز از سدیم بالا، پسته‌ها را بدون نمک استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.